Ogłoszenie o zamówieniu na kolektory słoneczne w gminie Jaświły

Dz.U./S S241

13/12/2014

423736-2014-PL

Polska-Jaświły: Kolektory słoneczne do produkcji ciepła

2014/S 241-423736


Ogłoszenie o zamówieniu


Dostawy

Dyrektywa 2004/18/WE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca


I.1) Nazwa, adresy i punkty kontaktowe


Gmina Jaświły, Jaświły 7,

Punkt kontaktowy: Urząd Gminy Jaświły, Jaświły 7, 19-124 Jaświły

Osoba do kontaktów: Marek Jarosz, Ryszard Prolan

19-124 Jaświły

POLSKA

Tel.: +48 857168001

E-mail: gmina@jaswily.iap.pl

Faks: +48 857278013

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: www.jaswily.pl/gmina

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e)punkt(-y) kontaktowy(-e)


I.2) Rodzaj instytucji zamawiającej


Organ władzy regionalnej lub lokalnej


I.3) Główny przedmiot lub przedmioty działalności


Ogólne usługi publiczne


I.4) Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających


Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie


Sekcja II: Przedmiot zamówienia

II.1) Opis


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:

Kolektory słoneczne w gminie Jaświły.

II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług


Dostawy

Kupno

Kod NUTS PL343


II.1.3) Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów(DSZ)

Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego


II.1.4) Informacje na temat umowy ramowej


II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, dostawa i montaż kolektorów słonecznych służących do przygotowania ciepłej wody użytkowej w 62 budynkach mieszkalnych oraz 4 budynkach użyteczności publicznej, położonych na terenie Gminy Jaświły wraz z wpięciem ich do istniejących na poszczególnych obiektach instalacji podgrzewu ciepłej wody użytkowej wraz z ich rozruchem technologicznym i instruktarzem docelowych użytkowników w zakresie obsługi-eksploatacji, korzystania z dostarczonego i zamontowanego układu oraz warunków gwarancyjnych.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 6 do SIWZ program funkcjonalno-użytkowy oraz załącznik Nr 7 do SIWZ - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.

Wykonanie zamówienia musi być zgodne z przepisami obowiązującego prawa: w szczególności z ustawą –Prawo budowlane, ustawą - Kodeks cywilny, ustawą Prawo zamówień publicznych, przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy, zgodne z zasadami wiedzy technicznej, należytą starannością, jakością i organizacją pracy.

W trakcie realizacji prac należy stosować wyłącznie nowe materiały i wyroby posiadające obowiązujące świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie lub jeśli są przedmiotem norm zaświadczenie producenta potwierdzające ich zgodność z postanowieniami odpowiednich norm. Wykonawca wykona przedmiot umowy z materiałów własnych oraz ponosi odpowiedzialność za wykonanie całości zamówienia.

Zestawienie dostaw kompletnych zestawów kolektorów słonecznych wraz z montażem do realizacji na terenie gminy Jaświły:

Liczba budynków mieszkalnych: 62 szt.

Zestawy ze zbiornikiem 300 litrów i 2 kolektorami płaskimi w innych miejscach SIWZ określany jako zestaw A.

Budynki użyteczności publicznej w gminie Jaświły

Urząd Gminy Jaświły

1 zestaw z 2 kolektorami płaskimi i zbiornikiem 300 litrów w innych miejscach SIWZ określany jako zestaw A

Zespół Szkół w Jaświłach

2 zestawy, każdy składający się z: 4 kolektorów płaskich i zbiornika 400 litrów w innych miejscach SIWZ określany jako zestaw B

Szkoła Podstawowa w Dolistowie

1 zestaw z 4 kolektorami płaskimi i zbiornikiem 400 litrów w innych miejscach SIWZ określany jako zestaw B

DPS Mociesze

1 zestaw z 8 kolektorami płaskimi i zbiornikiem 600 litrów w innych miejscach SIWZ określany jako zestaw C

W skład zestawu solarnego wchodzą między innymi: kolektory słoneczne płaskie, uchwyty i konstrukcje mocujące, zestaw przyłączeniowy, grupa pompowa, automatyka sterująca, zasobnik cwu dwuwężownicowy,naczynia wzbiorcze przeponowe, niezbędne zawory, orurowanie i oprzyrządowanie, płyn solarny, urządzenia zabezpieczające instalacje przed wzrostem ciśnienia, tzn. zawór redukcyjny przed wejściem do zasobnika cwu obniżający ciśnienie do 0,4 MPa

Montaż zestawu obejmuje dostawę oraz montaż kompletnej instalacji solarnej, podłączenie instalacji,prace w budynkach niezbędne do wykonania zadania (np. przebijanie otworów w stropach i ścianach),adaptacja istniejących instalacji na potrzeby instalacji solarnej, w tym demontaż istniejących zasobników cwu, napełnienie i odpowietrzenie instalacji, wykonanie prób szczelności, regulacja przepływu, dobór opcji sterowania, przeszkolenie przedstawicieli właścicieli nieruchomości z zakresu obsługi i eksploatacji zestawów solarnych.

Wymagane okresy gwarancyjne na urządzenia wchodzące w skład instalacji słonecznej:

kolektory słoneczne - min. 10 lat

podgrzewacze – min. 6 lat

pozostałe urządzenia – min. 6 lat

W okresie gwarancji podstawowej tj. 72 miesięcy Zamawiający wymaga prowadzenia serwisu przez Wykonawcę w ramach zaproponowanej ceny ryczałtowej za wykonanie całości zadania. W zakresie prowadzenia serwisu zawierają się wszystkie czynności związane z okresowymi przeglądami instalacji i wymianą niezbędnych jego elementów w celu zachowania sześcioletniego okresu gwarancyjnego.

Czas reakcji serwisu gwarancyjnego: do 48 godzin od momentu zgłoszenia awarii.

Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent czy pochodzenie – należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne,użytkowe, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w tej części przedmiotu zamówienia o równoważnych parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych, lecz nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego.

Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Warunki oceny równoważności materiałów i urządzeń zamawiający określił w szczególności w Załączniku nr 6 do SIWZ(Program funkcjonalno-użytkowy)

Zamawiający przewiduje możliwość zaistnienia konieczności zmiany miejsca (adresu) dostawy i montażu instalacji solarnych przy utrzymaniu podstawowych parametrów instalacji kolektorów słonecznych (metraż kolektorów, wielkość zasobnika itp.).



II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

09331100, 45330000, 45300000, 45331000, 71320000


II.1.7) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): tak


II.1.8) Części

To zamówienie podzielone jest na części: nie


II.1.9) Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie


II.2) Wielkość lub zakres zamówienia


II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres:

Zamówienie (dostawa) przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty: 207 000 EUR zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym wydanym na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, dostawa i montaż kolektorów słonecznych służących do przygotowania ciepłej wody użytkowej w 62 budynkach mieszkalnych oraz 4 budynkach użyteczności publicznej, położonych na terenie Gminy Jaświły wraz z wpięciem ich do istniejących na poszczególnych obiektach instalacji podgrzewu ciepłej wody użytkowej wraz z ich rozruchem technologicznym i instruktarzem docelowych użytkowników w zakresie obsługi-eksploatacji, korzystania z dostarczonego i zamontowanego układu oraz warunków gwarancyjnych.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 6 do SIWZ program funkcjonalno-użytkowy oraz załącznik Nr 7 do SIWZ - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.

Wykonanie zamówienia musi być zgodne z przepisami obowiązującego prawa: w szczególności z ustawą –Prawo budowlane, ustawą - Kodeks cywilny, ustawą Prawo zamówień publicznych, przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy, zgodne z zasadami wiedzy technicznej, należytą starannością, jakością i organizacją pracy.

W trakcie realizacji prac należy stosować wyłącznie nowe materiały i wyroby posiadające obowiązujące świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie lub jeśli są przedmiotem norm zaświadczenie producenta potwierdzające ich zgodność z postanowieniami odpowiednich norm. Wykonawca wykona przedmiot umowy z materiałów własnych oraz ponosi odpowiedzialność za wykonanie całości zamówienia.

Zestawienie dostaw kompletnych zestawów kolektorów słonecznych wraz z montażem do realizacji na terenie gminy Jaświły:

Liczba budynków mieszkalnych: 62 szt.

Zestawy ze zbiornikiem 300 litrów i 2 kolektorami płaskimi w innych miejscach SIWZ określany jako zestaw A.

Budynki użyteczności publicznej w gminie Jaświły

Urząd Gminy Jaświły

1 zestaw z 2 kolektorami płaskimi i zbiornikiem 300 litrów w innych miejscach SIWZ określany jako zestaw A

Zespół Szkół w Jaświłach

2 zestawy, każdy składający się z: 4 kolektorów płaskich i zbiornika 400 litrów w innych miejscach SIWZ określany jako zestaw B

Szkoła Podstawowa w Dolistowie

1 zestaw z 4 kolektorami płaskimi i zbiornikiem 400 litrów w innych miejscach SIWZ określany jako zestaw B

DPS Mociesze

1 zestaw z 8 kolektorami płaskimi i zbiornikiem 600 litrów w innych miejscach SIWZ określany jako zestaw C

W skład zestawu solarnego wchodzą między innymi: kolektory słoneczne płaskie, uchwyty i konstrukcje mocujące, zestaw przyłączeniowy, grupa pompowa, automatyka sterująca, zasobnik cwu dwuwężownicowy,naczynia wzbiorcze przeponowe, niezbędne zawory, orurowanie i oprzyrządowanie, płyn solarny, urządzenia zabezpieczające instalacje przed wzrostem ciśnienia, tzn. zawór redukcyjny przed wejściem do zasobnika cwu obniżający ciśnienie do 0,4 MPa

Montaż zestawu obejmuje dostawę oraz montaż kompletnej instalacji solarnej, podłączenie instalacji,prace w budynkach niezbędne do wykonania zadania (np. przebijanie otworów w stropach i ścianach),adaptacja istniejących instalacji na potrzeby instalacji solarnej, w tym demontaż istniejących zasobników cwu, napełnienie i odpowietrzenie instalacji, wykonanie prób szczelności, regulacja przepływu, dobór opcji sterowania, przeszkolenie przedstawicieli właścicieli nieruchomości z zakresu obsługi i eksploatacji zestawów solarnych.

Wymagane okresy gwarancyjne na urządzenia wchodzące w skład instalacji słonecznej:

kolektory słoneczne - min. 10 lat

podgrzewacze – min. 6 lat

pozostałe urządzenia – min. 6 lat

W okresie gwarancji podstawowej tj. 72 miesięcy Zamawiający wymaga prowadzenia serwisu przez Wykonawcę w ramach zaproponowanej ceny ryczałtowej za wykonanie całości zadania. W zakresie prowadzenia serwisu zawierają się wszystkie czynności związane z okresowymi przeglądami instalacji i wymianą niezbędnych jego elementów w celu zachowania sześcioletniego okresu gwarancyjnego.

Czas reakcji serwisu gwarancyjnego: do 48 godzin od momentu zgłoszenia awarii.

Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent czy pochodzenie – należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne,użytkowe, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w tej części przedmiotu zamówienia o równoważnych parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych, lecz nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego.

Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Warunki oceny równoważności materiałów i urządzeń zamawiający określił w szczególności w Załączniku nr 6 do SIWZ(Program funkcjonalno-użytkowy).

Zamawiający przewiduje możliwość zaistnienia konieczności zmiany miejsca (adresu) dostawy i montażu instalacji solarnych przy utrzymaniu podstawowych parametrów instalacji kolektorów słonecznych (metraż kolektorów, wielkość zasobnika itp.).

Szacunkowa wartość bez VAT:

Zakres: między 260 000 i 310 000 EUR


II.2.2) Informacje o opcjach

Opcje: nie


II.2.3) Informacje o wznowieniach

Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie


II.3) Czas trwania zamówienia lub termin realizacji


Rozpoczęcie 6.2.2015. Zakończenie 12.5.2015


Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym


III.1) Warunki dotyczące zamówienia


III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje:


1. Wysokość wadium.

Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę w wadium w wysokości 10 000 PLN

2. Forma wadium

1) Wadium może być wnoszone w następujących formach w zależności od wyboru Wykonawcy:

a) pieniądzu;

b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;

c) gwarancjach bankowych;

d) gwarancjach ubezpieczeniowych;

e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).

2) Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołany obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie zamawiającego, w przypadkach określonych w art. 46 ust.4a i 5 ustawy oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej SIWZ. Dowodem wniesienia wadium jest oryginalny dokument poręczenia lub gwarancji, złożony wraz z ofertą. Wadium nie może zawierać zapisów ograniczających obowiązek zapłaty wadium. Oryginał dokumentu(poręczenie bankowe, poręczenie spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, gwarancja bankowa,gwarancja ubezpieczeniowa, poręczenie udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity:Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.) należy dołączyć do oferty w sposób umożliwiający jego zwrot,bez konieczności rozszywania (dekompletacji) oferty, np. umieścić w oddzielnej kopercie ze wskazaniem na niej nazwy postępowania, w którym jest składane. Dokument wadialny musi identyfikować wykonawcę oraz zawierać informacje, iż stanowi zabezpieczenie wadium w przedmiotowym postępowaniu.

3. Miejsce i sposób wniesienia wadium.

Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:

Bank Spółdzielczy w Mońkach Nr 27 8085 0005 0260 0127 2000 0030

Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.

Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy załączyć do oferty zgodnie z zapisami pkt XII.2.2) niniejszej SIWZ.

Wadium może być wniesione przez jednego z Wykonawców lub Pełnomocnika.

4. Termin wniesienia wadium.

Wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. 60 dni od terminu składania ofert. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca,który nie wniesie wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony a jego oferta odrzucona. Terminowe wniesienie wadium (w każdej z dopuszczonych form jego wniesienia) zamawiający sprawdzi w ramach własnych czynności proceduralnych.

5. Zwrot wadium

1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Pzp (opisanego w pkt XII.6. a) SIWZ).

2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.

3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 (opisanego w pkt. XII.5.1 SIWZ) jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.

5) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.

6. Zatrzymanie wadium

Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli:

a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej,

b) Wykonawca, którego oferta została wybrana:

odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,

nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,

zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.


III.1.2) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:


Wszelkie rozliczenia związane z realizacją niniejszego zamówienia publicznego dokonywane będą w PLN. Termin płatności – 30 dni od daty złożenia prawidłowo wystawionej faktury VAT po dokonaniu protokolarnego odbioru wykonanych prac. Zamówienie finansowane ze środków własnych Zamawiającego oraz dofinansowywane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata2007–2013, Osi Priorytetowej V Rozwój Infrastruktury ochrony środowiska, Działania 5.2 Rozwój lokalnej infrastruktury ochrony środowiska.



III.1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:


1. Do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia stosuje się odpowiednio wymagania dotyczące wykonawcy. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki udziału w postępowaniu muszą być spełnione łącznie przez wykonawców, natomiast brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy Pzp, będzie badany odrębnie w stosunku do każdego z tych wykonawców. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W takim przypadku, do oferty należy załączyć stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii.

2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia, są zobowiązani przedstawić Zamawiającemu umowę regulującą ich współpracę.

3. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.



III.1.4) Inne szczególne warunki

Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie


III.2) Warunki udziału


III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego


Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: I. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, wobec których nie zachodzą podstawy do wykluczenia z udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 24 ustawy Pzp oraz spełniający warunki określone w oparciu o art. 22 ust. 1 ustawy Pzp dotyczące:

1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:

Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

2) posiadania wiedzy i doświadczenia: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

4) sytuacji ekonomicznej i finansowej:

Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.


Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp spełniają łącznie, natomiast wobec żadnego z nich nie mogą zachodzić podstawy do wykluczenia z udziału w postępowaniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.

Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawców zostanie dokonana w oparciu o zasadę spełnia / nie spełnia na podstawie informacji zawartych w załączonych do ofert dokumentach lub oświadczeniach.

II. W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych;

W celu potwierdzenia spełniania warunków wymaganych od Wykonawców składających wspólną ofertę:oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – składa Pełnomocnik w imieniu wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,.

III.W zakresie wykazania braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu na podstawie art. 24 ust.1ustawy Pzp należy przedłożyć:

1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2) oświadczenie, w którym Wykonawca złoży listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej;

3) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

4) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca ni ezalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu –wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

5) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu –wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

6) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4–8ustawy,wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

7) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9ustawy,wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert;

8) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11ustawy,wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert.

9) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w:

9.1.) pkt od 3 do 5 i w pkt 7 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;

b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie wcałości wykonania decyzji właściwego organu;

c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;

9.2.) pkt 6 i 8 – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt4–8, 10 i 11 ustawy Pzp.

10) Dokumenty, o których mowa w pkt 9.1. lit. a i c oraz pkt 9.2., powinny być wystawione nie wcześniej niż6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 9.1 lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

11) Jeżeli w kraju miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 9, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem – pkt 10 stosuje się odpowiednio.

12) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

13) Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby,o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5–8, 10 i 11 ustawy Pzp, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5–8,10 i 11 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.

W celu potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu z udziału w postępowaniu Wykonawców składających wspólną ofertę: oświadczenia wymienione w pkt 1 i 2 oraz dokumenty wymienione w pkt od 3 do 8 albo od powiadające im określone w pkt 9 i 11 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.


III.2.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Warunek posiadania zdolności ekonomicznej i finansowej Zamawiający uzna za spełniony, na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.


III.2.3) Kwalifikacje techniczne

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:

Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna za spełniony, na podstawie złożonegooświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

Warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonaniazamówienia Zamawiający uzna za spełniony na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunkówudziału w postępowaniu.

W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego,należy przedłożyć niżej wymienione dokumenty:

1. Deklarację zgodności oferowanych kolektorów słonecznych wystawioną przez producenta.


2. Certyfikat wydany przez akredytowaną Jednostkę Certyfikującą potwierdzający spełnienie wymagańzawartych minimum w normie PN-EN 12975-1.

3. Sprawozdanie z badań proponowanego typu kolektora na zgodność z pełną normą

PN-EN 12975-2 (test jakościowy i cieplny) wykonanego przez akredytowane laboratorium badawcze lubeuropejskiego certyfikatu potwierdzającego zgodność z powyższą normą.

4. Data potwierdzenia zgodności z wymaganą normą nie może być wcześniejsza niż pięć lat licząc od terminuskładania ofert.



III.2.4) Informacje o zamówieniach zastrzeżonych


III.3) Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi


III.3.1) Informacje dotyczące określonego zawodu


III.3.2) Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi


Sekcja IV: Procedura


IV.1) Rodzaj procedury


IV.1.1) Rodzaj procedury

Otwarta


IV.1.2) Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału


IV.1.3) Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu


IV.2) Kryteria udzielenia zamówienia


IV.2.1) Kryteria udzielenia zamówienia

Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów kryteria określone poniżej

1. Cena. Waga 95

2. Długość okresu gwarancji na kolektory. Waga 5


IV.2.2) Informacje na temat aukcji elektronicznej

Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie


IV.3) Informacje administracyjne


IV.3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:

Rl.271.15.2014


IV.3.2) Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia

nie


IV.3.3) Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego

Termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów: 21.1.2015 -10:00

Dokumenty odpłatne: nie


IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

21.1.2015 - 10:00


IV.3.5) Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom


IV.3.6) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

polski.


IV.3.7) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą

w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)


IV.3.8) Warunki otwarcia ofert

Data: 21.1.2015 - 10:05

Miejscowość:

Jaświły, Urząd Gminy Jaświły, Jaświły 7, 19-124 Jaświły pok. Nr 4

Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie


Sekcja VI: Informacje uzupełniające


VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia


Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie

VI.2) Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak

Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego oś priorytetowa V: Rozwój Infrastruktury Ochrony Środowiska, działanie 5.2 Rozwój Lokalnej Infrastruktury Ochrony Środowiska.


VI.3) Informacje dodatkowe

1. W niniejszym postępowaniu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie. Zamawiający dopuszcza przekazywanie powyższych dokumentów faksem lub drogą elektroniczną na adres: gmina@jaswily.iap.pl Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną przed upływem terminu muszą być potwierdzone na piśmie przez przekazującego. Forma faksu lub elektroniczna jest niedopuszczalna do następujących czynności wymagających pod rygorem nieważności formy pisemnej:złożenie Oferty;uzupełnienie Oferty; zmiana Oferty; powiadomienie Zamawiającego o wycofaniu złożonej przez Wykonawcę oferty.

2. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazane za pomocą faksu lub drogą elektroniczną uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu i została niezwłocznie potwierdzona przez odbiorcę.

3. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest do potwierdzenia uzysków energetycznych przedstawionych zestawów solarnych poprzez dostarczenie symulacji za pomocą dedykowanego programu komputerowego. W roku 2015, po wykonaniu całości dostawy i montażu instalacji kolektorów słonecznych,symulacja powinna przedstawiać osiągnięcie mocy zainstalowanej energii cieplnej w wysokości minimum 0,15 MW.

4. Dokumenty wchodzące w skład oferty mogą być przedstawiane w formie oryginałów lub poświadczonych za zgodność z oryginałem kopii z zastrzeżeniem zapisów dokumentów wadialnych oraz pełnomocnictw osób reprezentujących Wykonawcę, które muszą być przedstawione w oryginale. Zgodność z oryginałem wszystkich zapisanych stron kopii dokumentów wchodzących w skład oferty musi być potwierdzona przez osobę lub osoby,podpisującą (podpisujące) ofertę zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów winny być poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty.

5. Pełnomocnictwo osób do reprezentowania Wykonawcy musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli pełnomocnictwo takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub informacji z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej), to do oferty należy dołączyć oryginał lub notarialnie poświadczony

odpis pełnomocnictwa wystawionego na reprezentanta Wykonawcy.

6. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z ich tłumaczeniem na język polski.

7. Do przeliczenia na złote polskie (PLN) danych finansowych wyrażonych w walutach innych niż złoty polski,należy przyjąć średni kurs publikowany przez Narodowy Bank Polski z pierwszego dnia roboczego miesiąca, w którym opublikowano ogłoszenie o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.


VI.4) Procedury odwoławcze


VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze


Prezes Krajowej Izby Odwoławczej ul. Postępu 17A02-676 Warszawa POLSKA E-mail: odwolania@uzp.gov.pl Tel.: +48 224587801Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl Faks: +48 224587800


VI.4.2) Składanie odwołań


Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy Pzp.

2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

3. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.

4. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy Pzp, albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób – w przypadku gdy wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8;

5. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej – jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekraczakwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8;

6. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 4 i 5 wnosi się w przypadku zamówień, których wartość jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 – w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu, należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia;

7. Jeżeli zamawiający nie opublikował ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy lub mimo takiego obowiązku nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej, odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:

a) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia,

b) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.

8. Szczegółowo kwestie odnoszące się do odwołania przedstawione są w art. 180-192 ustawy Pzp.


VI.4.3) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań


Krajowa Izba Odwoławcza ul. Postępu 17A02-676 Warszawa

POLSKA E-mail: odwolania@uzp.gov.pl Tel.: +48 224587801Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl Faks: +48 224587800


VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:


10.12.2014


Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy w Jaświłach

Wytwarzający/odpowiadający: Ryszard Prolan

Wprowadzający: Ryszard Prolan

Data modyfikacji: 2014-12-30

Opublikował: Ryszard Prolan

Data publikacji: 2014-12-10