Protokół Nr 15/13 z posiedzenia Komisji Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego Rady Gminy Jaświły
z posiedzenia Komisji Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego Rady Gminy Jaświły
z dnia 6 maja 2013 r. (o godz. 12.00 )
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji:
1. CHMIELEWSKI Sławomir
2. SIENKIEWICZ Mirosław
3. DZIUBA Eugeniusz
4. JANKOWSKI Adam Jan
5. KITLAS Piotr
6. KUCHARSKI Jan
7. LIĆWINKO Edward
oraz goście wg listy obecności stanowiącej załącznik do protokołu.
Posiedzenie otworzył i obradom przewodniczył pan Sławomir Chmielewski przewodniczący Komisji. Przedstawił proponowany porządek posiedzenia:
-
Przyjęcie porządku.
-
Zaopiniowanie projektów uchwał na XXIII sesję Rady Gminy Jaświły.
-
Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2012 rok.
-
Przyjęcie sprawozdania z działalności komisji za 2012 r. i planu pracy na 2013 r.
5. Sprawy różne i wolne wnioski.
Ad.1.
Porządek posiedzenia został przyjęty bez zastrzeżeń.
Ad.2.
Zastępca Wójta Marek Jarosz przedstawił nw. projekty uchwał na XXIII sesję Rady Gminy:
-
o wzorze deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości;
-
o nadaniu statutu Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Jaświłach,
-
o dofinansowaniu form doskonalenia zawodowego nauczycieli na 2013 rok.
Komisja zaopiniowała pozytywnie i przyjęła do akceptującej wiadomości przedstawione projekty uchwał nie wnosząc zastrzeżeń.
Ad.3.
Skarbnik Gminy Krystyna Chmielewska – przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2012 rok omawiając kolejno: sprawozdanie z wykonania budżetu, zestawienie realizacji przychodów i rozchodów gminy, sprawozdanie opisowe, sprawozdanie z wykonania planów finansowych oświatowych jednostek budżetowych, informację o stanie mienia komunalnego, informację o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej w 2012 roku oraz sprawozdania z wykonania planu finansowego Gminnego Ośrodka Kultury w Jaświłach i Biblioteki Publicznej Gminy Jaświły za rok 2012.
Skarbnik Gminy wskazała jak kształtowały się dochody i wydatki budżetowe w ciągu minionego roku. Poinformowała, że zgodnie ze sprawozdaniem:
a) plan dochodów po dokonanych zmianach wynosi 18.978.609 zł, w tym:
- bieżących - 15.379.368 zł,
- majątkowych - 3.599.241 zł
b) wykonanie dochodów ogółem wynosi 18.381.726,23 zł, w tym:
- bieżących - 14.814.394,87 zł
- majątkowych - 3.567.331,36 zł,
c) plan wydatków po dokonanych zmianach wynosi 21.774.985 zł, w tym:
- bieżących - 14.823.086 zł,
-
majątkowych — 6.951.899 zł,
d) wykonanie wydatków ogółem — 20.993.974,76 zł, w tym:
- bieżących — 14.086.965,63 zł,
-
majątkowych — 6.907.009,13 zł.
Pani Skarbnik zwróciła uwagę, że kredyty i pożyczki zostały zaciągnięte w kwotach wynikających z planu przychodów, stosownie do uchwał Rady Gminy. Zadłużenie gminy z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na koniec 2012 r. stanowi kwotę 3.852.291 zł, w tym zaciągniętych na pokrycie planowanego deficytu łącznie 3.382.031 zł oraz kredytu z BS Mońki, zaciągniętego w 2012 r. na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 470.260 zł. Zadłużenie gminy - 20,96 % dochodów ogółem.
Skarbnik Gminy przedstawiła sprawozdanie finansowe Gminy Jaświły za 2012 rok przyjęte Zarządzeniem Nr 11/2013 Wójta Gminy Jaświły z dnia 2 maja 2013 roku oraz projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Jaświły za 2012 rok wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu.
Pani Skarbnik odczytała Uchwałę Nr II-00321-83/13 Składu Orzekającego RIO w Białymstoku z dnia 26 kwietnia 2013 r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Jaświły sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2012 rok.
Komisja zaopiniowała pozytywnie przedstawione sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2012 rok wraz ze sprawozdaniem finansowym Gminy Jaświły za 2012 rok.
Ad.4.
W powyższym punkcie Komisja Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego zatwierdziła sprawozdanie z działalności Komisji za 2012 rok oraz przyjęła plan pracy na 2013 rok.
(sprawozdanie i plan pracy
w załączeniu)
Ad.5.
Wójt Gminy Jan Joka – poinformował o bieżących i dodatkowych remontach na drogach. Zaznaczył, że późny rok spowodował spiętrzenie prac drogowych. Do naprawy dróg zostało zużyte już przeszło 30 ton emulsji. Łatanie nawierzchni potrwa jeszcze około 2 tygodni. Na naprawę czeka też most w Bobrówce, który opadł. Wójt podkreślił, że trudno jest nadążyć z naprawą dróg ponieważ rolnicy mają coraz cięższy sprzęt, którym łamią przepusty i niszczą asfalt.
Nie ma jeszcze stanowiska starostwa w sprawie dofinansowania budowy chodników.
Około 1030 gospodarstw złożyło deklaracje na podatek śmieciowy. Do opodatkowania ustaliliśmy – 1060. Specyfikacja jest już gotowa. Chcemy ogłosić przetarg już w tym
tygodniu. W specyfikacji wprowadziliśmy zmianę, że wykonawca ma dostarczyć pojemniki oraz okres obowiązywania 2 lata.
Wpłynęła już I rata za zwrot podatku VAT w wysokości 110 tys. złotych. Następne raty w kolejnych latach.
Na powyższym Przewodniczący zakończył posiedzenie Komisji dziękując obecnym za przybycie i udział w posiedzeniu.
Na tym protokół zakończono i podpisano.
Protokółowała:
Marzena Kajewska
Inspektor ds. rady i
organizacyjno-kadrowych
Przewodniczący Komisji:
Sławomir Chmielewski
Metryka strony