2006-12-04 Protokół Nr II/06
Protokół Nr II/06
z II sesji Rady Gminy Jaświły, odbytej w dniu 4 grudnia 2006 r., w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Jaświły o godz. 10.00 pod przewodnictwem Przewodniczącego Rady Gminy Bogusława Rutkowskiego.
Na ustawowy skład Rady Gminy - 15 radnych, w sesji udział wzięło 15 radnych. Obecni radni:
1. ANDRELCZYK Bogdan Antoni
2. BOJARZYŃSKI Jarosław
3. CHMIELEWSKI Sławomir
4. CIBOROWSKI Jan
5. DZIUBA Eugeniusz
6. GIRO Zdzisław
7. GUZEL Maria
8. JANKOWSKI Adam Jan
9. KITLAS Piotr
10. KUCHARSKI Jan
11. LASKOWSKI Krzysztof
12. LIĆWINKO Edward
13. PIKUS Józef
14. PROLAN Tadeusz
15. RUTKOWSKI Bogusław
Ponadto w sesji udział wzięli:
1. JokaJan -WójtGminy
2. Jarosz Marek - Zastępca Wójta
3. Wojtulewicz Krystyna - Skarbnik Gminy
4. Stanisław Olechno - przedstawiciel Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Mońkach oraz sołtysi wsi wg załączonej listy obecności.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Rutkowski otwierając obrady II sesji Rady Gminy Jaświły, stwierdził że w sesji uczestniczy 15 radnych co stanowi kworum, przy którym może obradować i podejmować uchwały Rada Gminy.
Powitał radnych i zaproszonych gości.
Z kolei przedstawił następujący porządek obrad:
1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie protokołu.
3. Powzięcie uchwały w sprawie ustalenia ilości członków i wyboru składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy.
4. Powzięcie uchwały w sprawie określenia liczby i przedmiotu działania stałych komisji Rady Gminy.
5. Powzięcie uchwał w sprawie wyboru składów osobowych stałych komisji Rady Gminy.
6. Powzięcie uchwały o ustaleniu wynagrodzenia Wójta Gminy Jaświły.
7. Powzięcie uchwały o zmianach w budżecie gminy na 2006 rok.
8. Powzięcie uchwały o powierzeniu reprezentowania Gminy w zgromadzeniu Związku Komunalnego "Biebrza".
9. Powzięcie uchwały o zmianie uchwały o regulaminie udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym.
10.
11. Informacja Wójta Gminy o jego działalności w okresie międzysesyjnej i wykonaniu uchwał.
12. Interpelacje i zapytania.
13. Wolne wnioski.
Uwag i zastrzeżeń do porządku nie wniesiono.
Do punktu 2
Przewodniczący Rady Bogusław Rutkowski poinformował radnych, że w okresie międzysesyjnym nie zgłoszono żadnych uwag do protokołu z I sesji Rady Gminy Jaświły w związku z czym uznaje ten protokół za przyjęty bez zastrzeżeń.
Do punktu 3
Na wstępie powyższego punktu głos zabrał Wójt Gminy Jan Joka, który stwierdził, że w poprzedniej kadencji z Komisjią Rewizyjną działały trzy stałe komisje: Oświaty Kultury, Zdrowia i Opieki Społecznej oraz Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego. Zgłosił wniosek o powołaniu dotychczasowych komisji ale w zwiększonych do 7 osób składach, tak aby każdy z radnych mógł działać w przynajmniej dwóch komisjach.
Radny Jan Ciborowski spytał jaką tematyką zajmowały się poszczególne komisje i kto z obecnych radnych należał do Komisji Rewizyjnej.
Zastępca Wójta Marek Jarosz omówił zakres działania komisji oraz podał skład dotychczasowej Komisji Rewizyjnej.
Radny Jan Ciborowski wystąpił z wnioskiem o wyborze do Komisji Rewizyjnej pięciu osób.
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie zgłoszone wnioski:
- Wójta Gminy o powołaniu Komisji Rewizyjnej w składzie siedmioosobowym,
- radnego Jana Ciborowskiego o powołaniu Komisji Rewizyjnej w pięcioosobowym składzie.
Jako pierwszy głosowany był wniosek radnego jako docelowy. Rada Gminy w składzie 15 radnych, 2 głosami "za" przy 13 głosach "przeciw" nie poparła wniosku radnego i opowiedziała się za wnioskiem Wójta Gminy.
W związku z powyższym Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatów do Komisj i Rewizyj nej.
Zgłoszono następujące osoby:
1. Tadeusza Pr olana
2. Zdzisława Giro
3. Sławomira Chmielewskiego
4. Eugeniusza Dziubę
5. Jana Kucharskiego
6. Krzysztofa Laskowskiego
7. Piotra Kitlasa
Zgłoszone osoby wyraziły zgodę na kandydowanie.
Za powołaniem
Komisji Rewizyjnej w w/w siedmioosobowym składzie głosowało 15 radnych. Skład komisji został wybrany przez Radę Gminy jednogłośnie.
(Uchwała Nr II/3/06)
w załączeniu
Do punktu 4
Na wstępie powyższego punktu Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek Wójta o powołaniu dotychczasowych trzech stałych komisji Rady Gminy w siedmioosobowych składach. Rada Gminy w obecności 15 radnych przyjęła jednogłośnie wniosek WójtaGminy.
(Uchwała Nr II/4/06) w załączeniu Do punktu 5
Wobec przyjęcia powyższego wniosku Przewodniczący zwrócił się do radnych z prośbą o zgłaszanie kandydatów do składu poszczególnych trzech stałych komisji Rady Gminy.
Do składu Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej zgłoszono:
1. Zdzisława Giro
2. Jarosława Bojarzyńskiego
3. Edwarda Lićwinko
4. Bogdana Antoniego Andrelczyka
5. Krzysztofa Laskowskiego
6. Jana Ciborowskiego
7. Marię Guzel
Zgłoszone osoby wyraziły zgodę na kandydowanie.
Za powołaniem Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej w w/w składzie głosowało 15 radnych. Komisja została powołana jednogłośnie.
(Uchwała Nr II/5/06) w załączeniu
Do składu Komisji Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego zgłoszono:
1. Adama Jana Jankowskiego
2. Edwarda Lićwinko
3. Józefa Pikusa
4. Jana Kucharskiego
5. Sławomira Chmielewskiego
6. Eugeniusza Dziubę
7. Piotra Kitlasa
Zgłoszone osoby wyraziły zgodę na kandydowanie.
Za powołaniem komisji w w/w siedmioosobowym składzie głosowało 15 radnych. Komisja Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego powołana została jednogłośnie.
(Uchwała Nr II/6/06) w załączeniu
Do składu Komisji Oświaty i Kultury zgłoszono:
1. Adama Jana Jankowskiego
2. Tadeusza Pr olana
3. Jana Ciborowskiego
4. Józefa Pikusa
5. Marię Guzel
6. Bogdana Antoniego Andrelczyka
7. Jarosława Bojarzyńskiego
Zgłoszone osoby wyraziły zgodę na kandydowanie.
Za powołaniem komisji w w/w siedmioosobowym składzie głosowało 15 radnych. Komisja Oświaty i Kultury została powołana jednogłośnie.
(Uchwała Nr II/7/06) w załączeniu
Przewodniczący Bogusław Rutkowski poinformował, że teraz Rada przystąpi do wyboru członków Komisji Dyscyplinarnej II instancji dla orzekania w sprawach dyscyplinarnych pracowników samorządowych mianowanych.
Zastępca Wójta Marek Jarosz przedstawił zakres działania Komisji Dyscyplinarnej II instancji i poinformował, że w minionej kadencji Rady Gminy do składu komisji powołane zostało Prezydium Rady.
Do składu Komisji Dyscyplinarne) II instancji zgłoszono następujące osoby:
1. Bogusława Rutkowskiego - Przewodniczącego Rady Gminy
2. Zdzisława Giro - wiceprzewodniczącego Rady Gminy
3. Adama Jana Jankowskiego - wiceprzewodniczącego Rady Gminy
Zgłoszone osoby wyraziły zgodę na kandydowanie.
Rada Gminy w obecności 15 radnych powołała w/w skład komisji. Komisja Dyscyplinarna II instancji powołana została jednogłośnie.
(Uchwała Nr II/8/06) w załączeniu
W dalszej części obrad przystąpiono do wyboru przewodniczących i wiceprzewodniczących komisji Rady Gminy.
Przewodniczący Rady zarządził przerwę, aby komisje mogły się zebrać w celu dokonania wyboru ze swego składu przewodniczących i wiceprzewodniczących.
Do pełnienia w/w funkcji wybrani zostali:
/. Komisja Rewizyjna:
- na przewodniczącego komisji został wybrany radny Tadeusz Prolan
- na wiceprzewodniczącego radny Zdzisław Giro
2.Komisja Oświaty i Kultury:
- na przewodniczącą komisji została wybrana radna Maria Guzel
- na wiceprzewodniczącego radny Jan Ciborowski
3.Komisja Zdrowia i Opieki Społecznej:
- na przewodniczącego komisji został wybrany radny Jan Ciborowski
- na wiceprzewodniczącą radna Maria Guzel
4.Komisja Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego:
- na przewodniczącego został wybrany radny Adam Jan Jankowski
- na wiceprzewodniczącego radny Sławomir Chmielewski
5.Komisja Dyscyplinarna II instancji:
— na przewodniczącego został wybrany radny Bogusław Rutkowski
Do punktu 5
Na wstępie głos zabrał Wójt Gminy Jan Joka, który poinformował o wysokości swojego wynagrodzenia miesięcznego ustaloną przez Radę Gminy w poprzedniej kadencji. Stwierdził, że wynagrodzenie które otrzymuje jest satysfakcjonujące i wystąpił z wnioskiem do Rady o pozostawienie wynagrodzenia w dotychczasowej kwocie - 4.800 zł netto bez podwyższania.
Wójt dodał, że w porównaniu z innymi wójtami wynagrodzenie, które otrzymuje mieści się w średnim poziomie płac. Na czas ustalenia przez Radę wysokości wynagrodzenia Wójt opuścił salę obrad.
Zastępca Wójta Marek Jarosz przedstawił wysokość poszczególnych składników wynagrodzenia Wójta Gminy.
Radny Eugeniusz Dziuba stwierdził, że należy docenić pracę Wójta w minionych czterech kadencjach i zgłosił wniosek o podwyższenie wynagrodzenia o 400 zł netto, tak aby łącznie miesięczne wynagrodzenie Wójta wyniosło 5.200 zł netto.
Radni: Adam Jankowski, Maria Guzel, Tadeusz Prolan i Bogdan Andrelczyk poparli wniosek przedmówcy.
Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad zgłoszonymi wnioskami:
/. Wójta Gminy o pozostawieniu wynagrodzenia w dotychczasowej wysokości - 4.800 zł
netto.
II Radnego Eugeniusza Dziuby o ustaleniu wynagrodzenia Wójta na kwotą - 5.200 zł
netto.
Pierwszy głosowany był wniosek radnego Eugeniusza Dziuby jako docelowy.
Rada Gminy w składzie 15 radnych poparła jednogłośnie wniosek radnego, tym samym
podjęła uchwałę o ustaleniu wynagrodzenia Wójta Gminy.
W związku z powyższym Przewodniczący stwierdził, że wniosek Wójta stał się
bezprzedmiotowy i nie wymaga przegłosowania.
(Uchwała Nr II/9/06) w załączeniu
Do punktu 6
W powyższym punkcie Skarbnik Gminy Krystyna Wojtulewicz przedstawiła projekt uchwały o wprowadzeniu zmian w budżecie gminy na 2006 rok.
Uwag i zastrzeżeń nie wniesiono.
W zarządzonym przez Przewodniczącego Rady głosowaniu jawnym (przy udzielę 15 radnych) Uchwała Nr 11/10/06 została przyjęta jednogłośnie.
(Uchwała Nr 11/10/06) w załączeniu
Do punktu 7
Na wstępie Wójt Gminy przedstawił działalność Związku Komunalnego "Biebrza". Wyjaśnił na czym polega program zagospodarowania odpadów komunalnych (omówił I i II etap programu w ramach przetwarzania odpadów komunalnych). Podkreślił jak ważne dla gminy i korzystne jest członkostwo w Związku oraz wybudowanie zakładu recyklingu w Dolistowie.
Zastępca Wójta przedstawił proponowany skład delegatów do Związku Komunalnego "Biebrza":
1. Wójt Gminy - Jan Joka
2. Zastępca Wójta - Marek Jarosz
3. Przewodniczący Rady Gminy - Bogusław Rutkowski.
Uwag i zastrzeżeń nie wniesiono.
Rada Gminy (przy udziale 15 radnych) jednogłośnie poparła proponowany skład delegatów do Związku, tym samym podjęła uchwałę o powierzeniu reprezentowania Gminy w zgromadzeniu Związku Komunalnego "Biebrza".
(Uchwała Nr 11/11/06) w załączeniu
Do punktu 8
W powyższym punkcie Zastępca Wójta Marek Jarosz przedstawiłprojekt uchwały o zmianie regulaminu przyznawania pomocy materialnej.
Uwag i zastrzeżeń nie wniesiono.
W zarządzonym przez Przewodniczącego głosowaniu jawnym ( przy udziale 15 radnych) Uchwała Nr 11/12/06 została przyjęta jednogłośnie.
(Uchwała Nr 11/12/06) w załączeniu
Do punktu 9
Przewodniczący Rady poprosił o zabranie głosu Wójta Jana Jokę, który przedstawił ustne sprawozdanie z działalności w okresie międzysesyjnym i wykonania uchwał. Ze spraw bieżących Wójt poinformował o budowie drogi Bagno-Szpakowo i ulicy w Bagnie, odbiorze oczyszczalni w Dolistowie oraz sprawach sądowych z firmą "TOREL".
Do punktu 10
Interpelacji i zapytań nie wniesiono.
Do punktu 11
W powyższym punkcie głos zabrał radny Eugeniusz Dziuba, który podziękował Wójtowi i Radzie Gminy za budowę drogi Bagno-Szpakowo i ulicy w Bagnie.
Na powyższym przewodniczący Rady Bogusław Rutkowski zamknął II sesję Rady Gminy dziękując wszystkim za przybycie i udział w obradach.
Protokołowała:
Marzena Kajewska
Inspektor ds. rady
i organizacyjno-kadrowych
Metryka strony