Uchwała o utworzeniu Stowarzyszenia Samorządów Powiatu Monieckiego

Uchwała Nr XXIII/149/13
Rady Gminy Jaświły

z dnia 17 maja 2013 r.

o utworzeniu Stowarzyszenia Samorządów Powiatu Monieckiego.

Na podstawie art. 84 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz.1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, 2010 r. Nr 28, poz. 142, Nr 28, poz. 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675, z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz.777, Nr 217, poz. 1281, Nr 149, poz. 887, z 2012 r. poz. 567) uchwala się, co następuje:

§ 1. Gmina Jaświły wyraża wolę utworzenia wspólnie z jednostkami samorządu terytorialnego z terenu Powiatu Monieckiego Stowarzyszenia Samorządów Powiatu Monieckiego.

§ 2. Przyjmuje się Statut Stowarzyszenia stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 3. Dokonuje się wyboru przedstawicieli reprezentujących Gminę Jaświły w osobach:

1) Bogusław Rutkowski -Przewodniczący Rady Gminy Jaświły;

2) Jan Joka - Wójt Gminy Jaświły;

3) Marek Jarosz - Zastępca Wójta, Sekretarz Gminy Jaświły.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Jaświły.

§ 5. Traci moc uchwała Nr XXII/136/13 Rady Gminy Jaświły z dnia 25 marca 2013r. o utworzeniu Stowarzyszenia Samorządów Powiatu Monieckiego.

§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.




Przewodniczący Rady


Bogusław Rutkowski



Załącznik do Uchwały Nr XXIII/149/13
Rady Gminy Jaświły
z dnia 17 maja 2013 r.


STATUT

STOWARZYSZENIA SAMORZĄDÓW

POWIATU MONIECKIEGO

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1. „Stowarzyszenie Samorządów Powiatu Monieckiego”, zwane dalej „Stowarzyszeniem”, jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem Powiatu i Gmin Powiatu Monieckiego.

§ 2. 1. Stowarzyszenie działa na podstawie przepisów:

1) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.);

2) ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.);

3) ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. – Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2001 r. Nr 79, poz. 855 z późn. zm.);

4) ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późn. zm.);

5) oraz niniejszego statutu.

2. Stowarzyszenie posiada osobowość prawną z chwilą wpisania do Krajowego Rejestru Sądowego.

§ 3. Czas trwania Stowarzyszenia jest nieograniczony.

§ 4. Siedzibą Stowarzyszenia jest miasto Mońki.

§ 5. 1. Stowarzyszenie prowadzi swoją działalność na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru Powiatu Monieckiego i na rzecz ogółu społeczności Powiatu Monieckiego.

2. Realizując swoje cele Stowarzyszenie może prowadzić działalność poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.

§ 6. Stowarzyszenie może należeć do innych krajowych i międzynarodowych organizacji o podobnych celach.

Rozdział 2.
Cele Stowarzyszenia i sposoby ich realizacji

§ 7. Celem Stowarzyszenie jest:

1) wspieranie idei samorządu terytorialnego;

2) obrona wspólnych interesów jednostek samorządu terytorialnego;

3) inicjowanie, propagowanie, przygotowanie i realizacja, na terenie zrzeszonych w Stowarzyszeniu gmin i powiatu, wspólnych przedsięwzięć służących rozwojowi społeczno-gospodarczemu obszaru, na terenie którego działają członkowie Stowarzyszenia;

4) rozwój obszarów wiejskich i małych miast;

5) aktywizacja społeczności lokalnych;

6) wykorzystywanie naturalnych i kulturalnych zasobów regionu do pozyskania źródeł dochodów przez mieszkańców;

7) promocja Powiatu Monieckiego i Gmin wchodzących w jego skład;

8) wspieranie więzi lokalnych i wymiana doświadczeń pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego;

9) podejmowanie wspólnych przedsięwzięć z partnerami krajowymi i zagranicznymi;

10) wspieranie inicjatyw na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego;

11) inne działania dla dobra i rozwoju Powiatu Monieckiego i jego mieszkańców.

§ 8. Stowarzyszenie realizuje swoje cele poprzez:

1) reprezentowanie gmin i powiatu we wspólnych sprawach na forum ogólnopolskim i międzynarodowym;

2) inspirowanie i podejmowanie wspólnych inicjatyw służących społeczno-gospodarczemu rozwojowi Powiatu Monieckiego i gmin Powiatu Monieckiego;

3) nawiązywanie kontaktów zagranicznych;

4) organizację szkoleń, konferencji, seminariów;

5) pozyskiwanie funduszy z kraju i z Unii Europejskiej w ramach obecnych i przyszłych programów operacyjnych w celu realizacji zadań statutowych Stowarzyszenia;

6) współpracę z pokrewnymi organizacjami krajowymi i zagranicznymi;

7) współdziałanie z organami administracji rządowej;

8) inne działania sprzyjające realizacji statutowych celów Stowarzyszenia.

§ 9. 1. Stowarzyszenie realizując powyższe cele opiera się na działaniach członków i społecznej pracy ich przedstawicieli, może jednak zatrudniać pracowników lub zlecać czynności innym podmiotom.

2. Dla realizacji swych celów Stowarzyszenie może również zawierać umowy oraz porozumienia z innymi podmiotami, w tym między innymi z jednostkami samorządu terytorialnego oraz innymi osobami prawnymi.

Rozdział 3.
Członkowie Stowarzyszenia oraz ich prawa i obowiązki

§ 10. Członkowie Stowarzyszenia dzielą się na:

1) członków zwyczajnych;

2) członków wspierających.

§ 11. Członkiem zwyczajnym Stowarzyszenia może być Powiat i każda Gmina wchodząca w skład Powiatu Monieckiego.

§ 12. 1. Członkiem wspierającym Stowarzyszenia może być każda osoba prawna lub fizyczna - krajowa lub zagraniczna, która zadeklaruje pomoc w realizacji celów statutowych Stowarzyszenia.

2. Formę i rodzaj wspierania Stowarzyszenia, członkowie wspierający ustalą z Zarządem Stowarzyszenia.

3. Członkowie wspierający mają prawo brać udział z głosem doradczym w pracach Stowarzyszenia oraz regularnie otrzymywać informacje o jego działalności.

§ 13. 1. Członkowie zwyczajni Stowarzyszenia uczestniczą w pracach Walnego Zebrania Członków za pośrednictwem przedstawicieli zgodnie z § 28.

2. Członkowie wspierający mogą uczestniczyć w pracach Walnego Zebrania Członków osobiście (osoby fizyczne) lub przez upoważnione organy (osoby prawne) albo ich przedstawicieli.

§ 14. 1. Nowych członków Stowarzyszenia przyjmuje Zarząd, który podejmuje w tej kwestii stosowną uchwałę.

2. Warunkiem przyjęcia do Stowarzyszenia jest przedstawienie Zarządowi uchwały rady gminy, miejskiej lub powiatu, zawierającej deklarację przystąpienia do Stowarzyszenia oraz dotyczącej przyjęcia Statutu Stowarzyszenia.

3. W przypadku członków wspierających Stowarzyszenia wymagane jest złożenie oświadczenia woli Zarządowi Stowarzyszenia.

§ 15. 1. Członkom zwyczajnym Stowarzyszenia przysługuje:

1) prawo udziału w Walnym Zebraniu Członków Stowarzyszenia z głosem stanowiącym;

2) czynne i bierne prawo wyborcze do władz Stowarzyszenia i jego organów;

3) prawo do zgłaszania wniosków we wszystkich sprawach dotyczących celów funkcjonowania Stowarzyszenia oraz do przedkładania projektów uchwał;

4) prawo do korzystania z lokali, obiektów i urządzeń, będących w dyspozycji Stowarzyszenia na zasadach określonych przez Zarząd Stowarzyszenia oraz do korzystania z usług Stowarzyszenia;

5) udział w szkoleniach, seminariach, konferencjach i innych przedsięwzięciach organizowanych przez Stowarzyszenie.

2. Członkowie wspierający posiadają wszystkie prawa członków zwyczajnych z wyjątkiem praw, o których mowa w ust. 1 pkt 1-2, z zastrzeżeniem treści ust. 3.

3. Członkowie wspierający mają prawo udziału w Walnym Zebraniu Członków Stowarzyszenia z głosem doradczym.

§ 16. 1. Członkowie zwyczajni Stowarzyszenia mają obowiązek:

1) działania zgodnie z przepisami Statutu Stowarzyszenia;

2) aktywnego udziału w pracach organów Stowarzyszenia;

3) realizacji celów statutowych Stowarzyszenia;

4) regularnego opłacania składek członkowskich.

2. Członkowie wspierający mają obowiązek wywiązywania się z zadeklarowanej pomocy, przestrzegania statutu oraz uchwał władz Stowarzyszenia.

3. Członkowie wspierający zwolnieni są z opłacania składki członkowskiej.

§ 17. Członkostwo w Stowarzyszeniu ustaje w przypadku:

1) dobrowolnego wystąpienia członka zwyczajnego ze Stowarzyszenia na mocy uchwały podjętej przez radę gminy, miejską lub powiatu, a w przypadku członka wspierającego przez złożenie oświadczenia woli Zarządowi Stowarzyszenia;

2) wykluczenia;

3) likwidację gminy lub powiatu;

4) utraty osobowości prawnej przez osobę prawną;

5) utraty zdolności do czynności prawnych lub śmierci osoby fizycznej;

6) zalegania z płaceniem składek członkowskich przez okres co najmniej jednego roku.

§ 18. 1. Wystąpienie członka Stowarzyszenia następuje na skutek pisemnego wypowiedzenia członkostwa lub rezygnacji.

2. Wystąpienie skutkuje ustaniem członkostwa po upływie trzech miesięcy od końca miesiąca kalendarzowego, w którym Zarząd Stowarzyszenia otrzymał wypowiedzenie lub rezygnację.

§ 19. Wystąpienie członka ze Stowarzyszenia, Zarząd Stowarzyszenia potwierdza uchwałą podjętą zwykłą większością głosów.

§ 20. 1. Ustanie członkostwa powoduje wygaśnięcie wszelkich zobowiązań Stowarzyszenia wobec członka.

2. W razie ustania członkostwa, członek zobowiązany jest w terminie ustalonym przez Zarząd Stowarzyszenia do uregulowania wszystkich zobowiązań w stosunku do Stowarzyszenia.

3. W razie ustania członkostwa składki członkowskie nie ulegają zwrotowi.

§ 21. 1. Wykluczenie członka może nastąpić z powodu nieprzestrzegania postanowień Statutu i uchwał władz Stowarzyszenia oraz podejmowania działań sprzecznych z celami Stowarzyszenia.

2. Zamiar wykluczenia członka ze Stowarzyszenia Zarząd Stowarzyszenia powinien oznajmić zainteresowanemu członkowi najpóźniej na trzy miesiące przed dniem zamierzonego wykluczenia.

§ 22. 1. Decyzję o wykluczeniu członka ze Stowarzyszenia podejmuje Zarząd Stowarzyszenia w formie uchwały w głosowaniu tajnym bezwzględną większością głosów w obecności, co najmniej połowy statutowej liczby członków Zarządu.

2. Uchwałę w przedmiocie wykluczenia doręcza się na piśmie członkowi podlegającemu wykluczeniu.

§ 23. 1. Od uchwały Zarządu o wykluczeniu członka ze Stowarzyszenia przysługuje odwołanie do Walnego Zebrania Członków w terminie 14 dni od dnia otrzymania pisemnej uchwały.

2. Uchwała Walnego Zebrania Członków jest ostateczna.

Rozdział 4.
Władze Stowarzyszenia

§ 24. Władzami Stowarzyszenia są:

1) Walne Zebranie Członków;

2) Zarząd;

3) Komisja Rewizyjna.

§ 25. Władze Stowarzyszenia podejmują decyzje w formie uchwał.

§ 26. 1. Kadencja władz Stowarzyszenia trwa 4 lata i jest równa kadencji rad miejskich, rad gmin i rady powiatu.

2. Do czasu ukonstytuowania się nowo wybranych władz działają władze poprzedniej kadencji.

3. Wybór nowych władz Stowarzyszenia powinien nastąpić w ciągu sześciu miesięcy od rozpoczęcia nowej kadencji rad miejskich, rad gmin i rady powiatu.

4. W przypadku konieczności odwołania przedstawiciela gminy lubpowiatu, rada gminy, miejska, powiatu ma obowiązek zgłoszenia innego przedstawiciela, którego kandydaturę zatwierdza walne Zebranie na mocy stosownej uchwały.

§ 27. Najwyższą władzą Stowarzyszenia jest Walne Zebranie Członków.

§ 28. 1. W skład Walnego Zebrania Członków wchodzi po 3 przedstawicieli jednostki samorządu terytorialnego – członka zwyczajnego.

2. Każdy przedstawiciel ma jeden głos.

3. Przedstawicieli, o których mowa w ust. 1 wyznacza rada gminy, miejska i powiatu.

§ 29. 1. Zmiana przedstawiciela, o którym mowa w § 28, członka zwyczajnego powinna być niezwłocznie zgłoszona Zarządowi.

2. Osoba wybrana przedstawicielem członka zwyczajnego nie przejmuje w pracach Stowarzyszenia obowiązków swego poprzednika – przedstawiciela członka zwyczajnego.

§ 30. 1. Walne Zebranie Członków obraduje na posiedzeniach zwyczajnych lub nadzwyczajnych.

2. Zwyczajne Walne Zebranie Członków zwoływane jest przez Zarząd co najmniej raz w roku.

3. Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków zwoływane jest przez Zarząd z własnej inicjatywy, bądź na wniosek Komisji Rewizyjnej lub co najmniej 1/3 ogólnej liczby członków Stowarzyszenia.

4. Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków Zarząd zwołuje w terminie 5 dni o daty zgłoszenia wniosku i obraduje ono tylko nad sprawami, dla których zostało zwołane.

§ 31. O terminie, miejscu i porządku obrad Walnego Zebrania członkowie Stowarzyszenia powinni być powiadamianiu najpóźniej na 7 dni przed planowanym posiedzeniem. Zaproszenia mogą być dostarczone listownie, faxem lub pocztą elektroniczną.

§ 32. 1. Walne Zebranie może podejmować uchwały w wypadku, gdy uczestniczy w nim więcej niż połowa ogólnej liczby członków Stowarzyszenia.

2. Uchwały Walnego Zebrania zapadają zwykłą większością głosów.

§ 33. 1. Głosowanie na Walnym Zebraniu odbywa się w sposób jawny, za wyjątkiem wyborów do władz Stowarzyszenia oraz wykluczenia członka ze Stowarzyszenia, które odbywają się w głosowaniu tajnym.

2. Na żądanie, co najmniej 1/3 liczby członków obecnych na Walnym Zebraniu, zarządza się głosowanie tajne również w innych sprawach objętych porządkiem obrad.

§ 34. Do kompetencji Walnego Zebrania Członków należy:

1) podejmowanie uchwał określających kierunek działania Stowarzyszenia;

2) dokonywanie wyboru Prezesa oraz na wniosek Prezesa dokonaniewyboru Wiceprezesa, Skarbnika i pozostałych członków Zarządu;

3) dokonywanie wyboru Komisji Rewizyjnej;

4) dokonywanie wyboru przewodniczącego Walnego Zebrania Członków;

5) odwoływanie oraz dokonywanie zmian i uzupełnianie składu władz Stowarzyszenia w trybie przewidzianym dla ich wyboru;

6) rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań Zarządu;

7) uchwalanie wysokości i sposobu oraz terminu wnoszenia przez członków Stowarzyszenia składek;

8) ustalanie zasad gospodarowania majątkiem Stowarzyszenia;

9) ustalanie wysokości sumy do której Zarząd może w imieniu Stowarzyszenia samodzielnie zaciągać zobowiązania;

10) udzielanie absolutorium Zarządowi;

11) uchwalanie zmian w Statucie;

12) decydowanie o rozwiązaniu Stowarzyszenia i podziale jego mienia;

13) podejmowanie wszystkich działań i czynności niezbędnych do realizacji statutowych zadań Stowarzyszenia;

14) rozpatrywanie skarg członków Stowarzyszenia na działalność Zarządu, Komisji Rewizyjnej;

15) uchwalanie budżetu Stowarzyszenia;

16) podejmowanie uchwał w sprawach wnioskowanych przez Zarząd i Komisję Rewizyjną;

17) podejmowanie uchwał w sprawach uczestnictwa w programach i granatach.

Zarząd

§ 35. 1. Liczba członków Zarządu jest równa liczbie jednostek samorządu terytorialnego zrzeszonych w Stowarzyszeniu na prawach członków zwyczajnych.

2. Walne Zebranie Członków wybiera spośród przedstawicieli stowarzyszonych jednostek samorządu - członków zwyczajnych Stowarzyszenia, Prezesa Stowarzyszenia w głosowaniu tajnym bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby członków Stowarzyszenia.

3. Walne Zebranie Członków na wniosek Prezesa wybiera Wiceprezesa, Skarbnika oraz pozostałych członków Zarządu w głosowaniu tajnym bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby członków Stowarzyszenia.

4. Zarząd lub jego poszczególnych członków można odwołać w każdym czasie.

5. W przypadku przyjęcia nowego członka zwyczajnego do Stowarzyszenia, Walne Zebranie Członków wyznacza w drodze uchwały dodatkową osobę wchodzącą w skład Zarządu Stowarzyszenia, wybraną w głosowaniu tajnym bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby członków Stowarzyszenia.

§ 36. 1. Zarząd obraduje na posiedzeniach, których przebieg jest protokołowany. Protokół podlega zatwierdzeniu na następnym posiedzeniu zarządu. Zatwierdzony protokół podpisuje Prezes.

2. Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak, niż 2 razy w roku.

3. W posiedzeniach Zarządu mogą uczestniczyć osoby zaproszone przez członków Zarządu.

4. Zarząd podejmuje uchwały zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy składu organu, z zastrzeżeniem § 22 ust. 1.

§ 37. Do kompetencji Zarządu należy:

1) przyjmowanie i wykluczanie członków Stowarzyszenia;

2) wykonywanie uchwał Walnego Zebrania;

3) przygotowywanie projektów uchwał Walnego Zebrania;

4) zwoływanie zwyczajnych i nadzwyczajnych Walnych Zebrań Członków oraz przygotowywanie projektów porządków obrad;

5) kierowanie bieżącą działalnością Stowarzyszenia;

6) przygotowywanie projektu budżetu;

7) zarządzanie majątkiem Stowarzyszenia;

8) zawieranie umów i porozumień;

9) przyjmowanie zapisów, spadków i darowizn;

10) zaciąganie pożyczek w wysokości ustalonej przez Walne Zebranie;

11) zatrudnianie osób w celu realizacji zadań statutowych Stowarzyszenia;

12) składanie sprawozdań z wykonania budżetu i stanu majątku Stowarzyszenia.

§ 38. 1. Zarząd może tworzyć komisje i zespoły problemowe oraz terytorialne jako organy pomocnicze.

2. Do komisji i zespołów problemowych mogą być powołane przez Zarząd osoby spoza Stowarzyszenia, w ilości nie przekraczającej połowy składu.

3. Komisje i zespoły problemowe mogą zwracać się do członków Stowarzyszenia o udzielenie informacji lub przedstawienie dokumentów w sprawach będących przedmiotem zainteresowania komisji lub zespołu problemowego.

Komisja Rewizyjna

§ 39. 1. Organem kontroli i nadzoru wewnętrznego jest Komisja Rewizyjna.

2. W skład Komisji Rewizyjnej wchodzą 3 osoby wybierane przez Walne Zebranie Członków spośród przedstawicieli stowarzyszonych jednostek samorządu - członków zwyczajnych Stowarzyszenia, w głosowaniu tajnym bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby członków Stowarzyszenia.

3. Komisja wybiera ze swego składu Przewodniczącego, Wiceprzewodniczącego i Sekretarza.

4. Funkcji członka Komisji Rewizyjnej nie można łączyć z funkcją członka Zarządu Stowarzyszenia.

5. Komisję Rewizyjną lub poszczególnych jej członków można odwołać w każdym czasie.

6. Członkowie Komisji Rewizyjnej nie mogą pozostawać z członkami Zarządu w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości z tytułu zatrudnienia

7. Posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbywają się w razie potrzeby, jednak nie rzadziej niż raz w roku.

8. Uchwały Komisji Rewizyjnej podejmowaną są zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy statutowej liczby członków Komisji Rewizyjnej.

§ 40. Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:

1) kontrola zgodności działań władz Stowarzyszenia ze Statutem i uchwałami Walnego Zebrania Członków;

2) kontrola działalności Zarządu w zakresie prawidłowej gospodarki finansowej;

3) składanie na Walnym Zebraniu Członków sprawozdań ze swojej działalności oraz wniosków o udzielenie absolutorium dla Zarządu.

§ 41. W przypadku ustąpienia członka (przedstawiciela) Zarządu lub Komisji Rewizyjnej Walne Zebranie Członków wybiera nowego członka (przedstawiciela) do składu Zarządu lub Komisji Rewizyjnej .

Rozdział 5.
Majątek i finanse Stowarzyszenia

§ 42. 1. Majątek Stowarzyszenia powstaje ze:

1) składek członkowskich;

2) dotacji, grantów, subwencji, itp.;

3) darowizn, spadków i zapisów przekazywanych na rzecz Stowarzyszenia oraz ofiarności publicznej;

4) dochodów z własnej działalności;

5) dochodów z nieruchomości i ruchomości, będących własnością lub pozostających w użytkowaniu Stowarzyszenia;

6) środków pochodzących z funduszy pomocowych Unii Europejskiej;

7) odsetek bankowych;

8) innych źródeł przewidzianych prawem.

2. Funduszami i majątkiem Stowarzyszenia zarządza Zarząd.

§ 43. 1. Do składania oświadczeń woli w imieniu Stowarzyszenia upoważniony jest Prezes lub Wiceprezes Stowarzyszenia, z zastrzeżeniem treści ust. 2.

2. Umowy, pełnomocnictwa oraz wszelkie oświadczenia woli, które pociągają za sobą zobowiązania finansowe lub zmiany w majątku Stowarzyszenia, wymagają dla swej ważności współdziałania dwóch członków Zarządu, przy czym jednym z nich powinien być Prezes lub Wiceprezes Stowarzyszenia.

3. Osoby, o który mowa w ust. 2 mogą zaciągać zobowiązania majątkowe w imieniu Stowarzyszenia wyłącznie do wysokości kwot pozostających aktualnie w dyspozycji Stowarzyszenia.

4. Byli członkowie Stowarzyszenia odpowiadają wniesionym do Stowarzyszenia majątkiem, za zobowiązania Stowarzyszenia powstałe do chwili ich wystąpienia lub usunięcia ze Stowarzyszenia.

§ 44. 1. Sposób oraz termin zapłaty składek członkowskich ustalane są przez Walne Zebranie Członków.

2. Roczną składkę członkowską przeznacza się na pokrycie bieżących kosztów działalności Stowarzyszenia.

3. Dodatkowe składki członkowskie ustala się na pokrycie innych, niż określonych w ust. 2 kosztów działalności Stowarzyszenia, w szczególności na finansowanie realizowanych przez Stowarzyszenie programów i przedsięwzięć. Członek Stowarzyszenia ma obowiązek wnieść składkę dodatkową, jeżeli wyraził zgodę na jej ustalenie.

§ 45. Dokumentacja związana z realizowanymi przez Stowarzyszenie projektami w okresie ich trwałości przechowywana jest w siedzibie Stowarzyszenia.

Rozdział 6.
Zmiana Statutu i rozwiązanie Stowarzyszenia

§ 46. 1. Stowarzyszenie rozwiązuje się na podstawie uchwały Walnego Zebrania Członków lub w innych przypadkach przewidzianych przepisami prawa.

2. Uchwały w sprawie zmiany Statutu lub rozwiązania Stowarzyszenia podejmuje Walne Zebranie Członków większością 2/3 głosów w obecności co najmniej połowy liczby członków.

§ 47. 1. Uchwała o rozwiązaniu Stowarzyszenia określa sposób likwidacji i cel na jaki przeznaczony zostanie majątek Stowarzyszenia.

2. Likwidatorami są Członkowie Zarządu jeżeli Walne Zebranie Członków nie wyznaczy innych likwidatorów.

§ 48. W przypadku rozwiązania się Stowarzyszenia podczas trwania realizowanych projektów:

1) prawo własności do gruntu i powstałej infrastruktury przekazane zostanie gminom, powiatowi, na terenie których zrealizowane zostały zadania w ramach konkretnego projektu;

2) gmina, powiat, na terenie których realizowane były projekty zobowiązuje się do zapewnienia ich trwałości przez okres wymagany projektem oraz przepisami prawa,
a także przechowywania wszelkiej dokumentacji projektowej w zakresie projektów realizowanych na ich terenie.

Rozdział 7.
Postanowienia końcowe

§ 49. W sprawach nie uregulowanych niniejszym Statutem mają zastosowanie przepisy Prawa
o stowarzyszeniach.




Przewodniczący Rady


Bogusław Rutkowski



Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy w Jaświłach

Wytwarzający/odpowiadający: Bogusław Rutkowski

Wprowadzający: Bogusław Rutkowski

Data modyfikacji: 2013-05-21

Opublikował: Ryszard Prolan

Data publikacji: 2013-05-21