Zasady podpisywania pism i decyzji
Załącznik Nr 3
do Regulaminu
Organizacyjnego
Urzędu Gminy Jaświły
Zasady podpisywania pism i decyzji
§ 1. Zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie, w tym wzory pieczęci nagłówkowych i pieczęci do podpisu w organach samorządu gminy określa rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków gminnych (Dz. U. Nr 112, poz. 1319, z 2003 r. Nr 69, poz. 636).
§ 2. Wójt podpisuje osobiście:
1) zarządzenia, decyzje, okólniki, wytyczne, instrukcje;
2) dokumenty kierowane do przedstawicielstw dyplomatycznych;
3) odpowiedzi na zapytania, interpelacje radnych, wnioski parlamentarzystów;
4) odpowiedzi na skargi i wnioski obywateli;
5) wystąpienia pokontrolne i odpowiedzi na zalecenia pokontrolne;
6) inne dokumenty urzędowe podlegające Wójtowi na podstawie przepisów i ustaleń szczególnych;
7) pisma zawierające oświadczenia woli w zakresie zarządu mieniem gminy;
8) pełnomocnictwa do reprezentowania gminy przed sądami i organami administracji publicznej.
§ 3. Zastępca Wójta ma prawo podpisywania spraw określonych w § 2 w przypadku dłuższej nieobecności Wójta (choroba, urlop, szkolenie) lub po uzyskaniu stosownych pełnomocnictw Wójta.
§ 4. Zastępca Wójta i Sekretarz Gminy podpisują dokumenty, w tym decyzje administracyjne na podstawie udzielonego przez Wójta upoważnienia.
§ 5. Na kopii dokumentów przedstawionych do podpisu powinna być zamieszczona adnotacja zawierająca nazwisko pracownika, który opracował dokument.
§ 6.
1. Kierownicy referatów oraz pracownicy mogą podpisywać decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej na podstawie upoważnień udzielonych przez Wójta.
2. Kierownicy referatów podpisują pisma i dokumenty w sprawach należących do właściwości rzeczowej referatu z wyjątkiem zastrzeżonych do podpisu dla Wójta.
Metryka strony