Uchwała Nr X/72/19 Rady Gminy Jaświły z dnia18 grudnia 2019 r.
Uchwała Nr X/72/19
Rady Gminy Jaświły
z dnia 18 grudnia 2019 r.
w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Jaświły na lata 2020 - 2023 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2020 - 2030
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 506 z późn. zm.) oraz art. 226, art. 227, art. 228, art. 229, art. 232 ust. 2 i art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2019 poz. 869 z późn. zm.) Rada Gminy Jaświły uchwala, co następuje:
- §1. Wieloletnią Prognozę Finansową Gminy Jaświły na lata 2020 – 2023 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2020– 2030, zgodnie z załącznikiem Nr 1 do Uchwały.
- §2. Określa się wykaz przedsięwzięć zgodnie z Załącznikiem Nr 2 do Uchwały.
- §3. 1. Upoważnia się Wójta Gminy do zaciągania zobowiązań związanych z realizacją przedsięwzięć określonych Załącznikiem Nr 2 do Uchwały.
- Upoważnia się Wójta Gminy do przekazania uprawnień w zakresie zaciągania zobowiązań, określonych w § 3 ust. 1 uchwały, kierownikom jednostek organizacyjnych realizujących przedsięwzięcia ujęte w załączniku Nr 2 do Uchwały.
- Upoważnia się Wójta Gminy do dokonywania zmian limitów zobowiązań i kwot wydatków na realizację przedsięwzięć finansowanych z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3, w związku ze zmianami w realizacji tego przedsięwzięcia, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu dla każdego roku objetego wieloletnią prognoza finansową. Upoważnienie to obejmuje także upoważnienie do dokonywania zmian środków przeznaczonych na współfinansowanie realizacji przedsięwzięć, o których mowa w zdaniu pierwszym, w tym wkładu własnego beneficjenta, oraz wynikających z rozstrzygniętych konkursów, o których mowa w art. 38 ust. 1 pkt 1 ustawy o zasadach realizacji programów.
- §4. Objaśnienia przyjętych wartości stanowią Załącznik Nr 3 do Uchwały.
- §5. Traci moc uchwała Nr II/13/18 Rady Gminy Jaświły z dnia 14 grudnia 2018 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Jaświły na lata 2019-2030.
- §6. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Jaświły.
- §7. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2020 r.
|
Przewodniczący Rady |
Załącznik Nr 1 do uchwały Nr X/72/19
Rady Gminy Jaświły
z dnia 18 grudnia 2019 r.
Zalacznik1.pdf
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr X/72/19 Rady Gminy Jaświły z dnia 18 grudnia 2019 r.
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr X/72/19
Rady Gminy Jaświły
z dnia 18 grudnia 2019 r.
Wykaz przedsięwzięć do WPF
|
|
|
|
|
|
|
|
kwoty w zł |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
L.p. |
Nazwa i cel |
Jednostka odpowiedzialna lub koordynująca |
Okres realizacji |
Łączne nakłady finansowe |
Limit 2020 |
Limit 2021 |
Limit 2022 |
Limit 2023 |
Limit 2024 |
|
|||||||||||||
Od |
Do |
|
|||||||||||||||||||||
1 |
Wydatki na przedsięwzięcia-ogółem (1.1+1.2+1.3) |
212 303,24 |
88 787,12 |
88 787,12 |
7 294,58 |
0,00 |
0,00 |
|
|||||||||||||||
1.a |
- wydatki bieżące |
212 303,24 |
88 787,12 |
88 787,12 |
7 294,58 |
0,00 |
0,00 |
|
|||||||||||||||
1.b |
- wydatki majątkowe |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|||||||||||||||
1.1 |
Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z programami realizowanymi z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009.r. o finansach publicznych (Dz.U.Nr 157, poz.1240,z późn.zm.), z tego: |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|||||||||||||||
1.1.1 |
- wydatki bieżące |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|||||||||||||||
1.1.2 |
- wydatki majątkowe |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|||||||||||||||
1.2 |
Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z umowami partnerstwa publiczno-prywatnego, z tego: |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|||||||||||||||
1.2.1 |
- wydatki bieżące |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|||||||||||||||
1.2.2 |
- wydatki majątkowe |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|||||||||||||||
1.3 |
Wydatki na programy, projekty lub zadania pozostałe (inne niż wymienione w pkt 1.1 i 1.2),z tego |
212 303,24 |
88 787,12 |
88 787,12 |
7 294,58 |
0,00 |
0,00 |
|
|||||||||||||||
1.3.1 |
- wydatki bieżące |
212 303,24 |
88 787,12 |
88 787,12 |
7 294,58 |
0,00 |
0,00 |
|
|||||||||||||||
1.3.1.12 |
Licencja na program LEX Cloud - |
Urząd Gminy Jaświły |
2019 |
2021 |
16 826,40 |
5 608,80 |
5 608,80 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
||||||||||||
1.3.1.13 |
Serwis oprogramowania i udostępnianie nowych wersji systemów informatycznych firmy UI-Infosystem - |
Urząd Gminy Jaświły |
2019 |
2022 |
67 550,84 |
22 536,32 |
22 536,32 |
5 634,08 |
0,00 |
0,00 |
|
||||||||||||
1.3.1.14 |
Konserwacja systemów informatycznych - |
Centrum Usług Wspólnych |
2019 |
2022 |
19 926,00 |
6 642,00 |
6 642,00 |
1 660,50 |
0,00 |
0,00 |
|
||||||||||||
1.3.1.15 |
Wyłapywanie bezdomnych psów z terenu gminy Jaświły oraz ich utrzymanie - |
Urząd Gminy Jaświły |
2020 |
2021 |
108 000,00 |
54 000,00 |
54 000,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
||||||||||||
1.3.2 |
- wydatki majątkowe |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|||||||||||||||
L.p. |
Limit 2025 |
Limit 2026 |
Limit 2027 |
Limit 2028 |
Limit 2029 |
Limit 2030 |
Limit zobowiązań |
|
|
|
|||||||||||||
1 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
|||||||||||||
1.a |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
|||||||||||||
1.b |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
|||||||||||||
1.1 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
|||||||||||||
1.1.1 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
|||||||||||||
1.1.2 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
|||||||||||||
1.2 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
|||||||||||||
1.2.1 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
|||||||||||||
1.2.2 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
|||||||||||||
1.3 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
|||||||||||||
1.3.1 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
|||||||||||||
1.3.1.12 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
|||||||||||||
1.3.1.13 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
|||||||||||||
1.3.1.14 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
|||||||||||||
1.3.1.15 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
|||||||||||||
1.3.2 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
|||||||||||||
|
Przewodniczący Rady |
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr X/72/19
Rady Gminy Jaświły
z dnia 18 grudnia 2019 r.
Objaśnienia przyjętych wartości do uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Jaświły na lata 2020 - 2023 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2020 - 2030
Wieloletnia Prognoza Finansowa jest dokumentem, który służy do przedstawienia, w perspektywie kilku i więcej lat, sytuacji finansowej Gminy. Ma umożliwić bardziej racjonalne gospodarowanie środkami publicznymi oraz zwiększyć przejrzystość polityki finansowej. Stanowi również podstawę do oceny sytuacji finansowej jednostki samorządowej przez organy jednostki samorządu terytorialnego, instytucje finansowe, organy nadzoru oraz pozostałych zainteresowanych.
Wieloletnia Prognoza Finansowa obejmuje swym zakresem lata 2020-2030 z uwagi na określone w harmonogramach spłaty rat kredytów długoterminowych do roku 2030. Punktem wyjścia do jej opracowania było faktyczne wykonanie dochodów i wydatków budżetu za lata 2017-2018 oraz przewidywane wykonanie za rok 2019.
Na 2020 rok zaplanowano dochody w wysokości 20.463.046,74 zł. Wpływy z udziałów gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych na rok 2020 prognozowane przez Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju zakładają kwotę 1.585.397 zł. Również na podstawie informacji Ministerstwa wprowadzono do budżetu roku 2020 część oświatowej subwencji ogólnej w wysokości 3.481.760 zł, część wyrównawcza w wysokości 5.540.687 zł zaś równoważąca 260.255 zł.
W budżecie na rok 2020 i kolejne lata nie została ujęta dotacja na zwrot części podatku akcyzowego, która w roku 2019 stanowiła kwotę 1.243.201 zł, stąd wpływy z tytułu dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące są niższe w stosunku do roku 2019.
Na kolejne lata prognozy założono, że wpływy z tytułu dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące będą wzrastały.
Pozostałe dochody bieżące obejmują głównie wpływy z tytułu podatków i opłat lokalnych. Średnia cena 1q żyta z ostatnich 11 kwartałów poprzedzających rok budżetowy podana przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego wyniosła 58,46 zł i jest wyższa w stosunku do roku 2019 o 4,10 zł. W związku z tym założono wyższe wpływy z podatku rolnego w stosunku do przewidywanego wykonania 2019 roku.
W zakresie podatku od nieruchomości oraz pozostałych podatków i opłat, m.in. podatku leśnego, od środków transportowych, od czynności cywilno - prawnych, od spadków i darowizn założono wpływy na poziomie przewidywanego wykonania roku 2019 z uwagi na nieznaczne zmiany stawek na rok 2020.
Dochody bieżące obejmują także przyznane gminie dotacje celowe na zadania własne w wysokości 426.000 zł i zlecone z zakresu administracji rządowej w wysokości 5.292.773zł.
Dochody majątkowe w roku 2020 w wysokości 378.272,25 zł pochodzić będą z dotacji na inwestycje w ramach dofinansowania ze środków Unii Europejskiej. W latach objętych prognozą nie zaplanowano wpływów ze sprzedaży majątku.
Wydatki na rok 2020 zostały zaplanowane na poziomie przewidywanego wykonania roku 2019 i wynoszą 20.295.567,74 zł, z tego wydatki bieżące wyniosą 19.781.209,01 zł. Na lata 2021-2030 zabezpieczono wydatki na obsługę długu. Na rok 2020 uwzględniono podwyżki dla nauczycieli. Na kolejne lata prognozy wzrost płac zaplanowano na poziomie 6% dla wszystkich grup pracowników.
W ramach wydatków majątkowych Gmina zamierza realizować w roku 2020 inwestycje wymienione w załączniku nr 3 do projektu uchwały budżetowej na łączną kwotę 514.358,73 zł. Udział Gminy zostanie pokryty z dochodów własnych. Udział środków unijnych w wysokości 378.272,25 zł, do momentu refundacji wydatków, zostanie pokryty kredytem na wyprzedzające finansowanie w takiej samej wysokości.
Budżet na rok 2020 jest budżetem nadwyżkowym w wysokości 167.479 zł. Nadwyżka w całości przeznaczona jest na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów, jednak jej wysokość nie wystarczy na pokrycie całości rozchodów. W związku z tym zaplanowano kredyt w wysokości 500.000 zł, który również w całości ma służyć spłacie wcześniejszych zobowiązań. Przewidziany jest do spłaty z nadwyżek budżetu w roku 2022 w wysokości 52.000 zł i w kolejnych latach prognozy do roku 2030 po 56.000 zł rocznie.
Przewidywane zadłużenie gminy na koniec 2020 roku wynosić będzie 5.592.530 zł. Po rozstrzygnięciu przetargów nakłady inwestycyjne na przewidziane do realizacji zadania mogą ulec zmianie, co będzie miało wpływ na stan zadłużenia gminy.
Po stronie rozchodów zaplanowano w roku 2020 kwotę 772.299 zł na spłaty kredytów zaciągniętych w latach 2012 – 2019, w tym na: sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 434.000 zł oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 338.299 zł. Na kolejne lata prognozy kwoty rozchodów zostały wykazane na podstawie zawartych umów kredytowych.
Z planowanych do pozyskania dochodów i planowanych do realizacji wydatków ogółem w latach 2021 - 2030 wynika, że budżet gminy w tym okresie będzie budżetem nadwyżkowym. Nadwyżki w poszczególnych latach prognozy będą przeznaczone na spłatę rat kapitałowych kredytów. Wskaźniki planowanych spłat zobowiązań nie przekroczą dopuszczalnych limitów spłaty zobowiązań.
Do Wieloletniej Prognozy Finansowej dołączony został wykaz przedsięwzięć, który obejmuje limity wydatków bieżących, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania.
|
Przewodniczący Rady |
Metryka strony