Uchwała Nr XXVII/193/22 Rady Gminy Jaświły z dnia 14 czerwca 2022 r. o przygotowaniu projektu regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Jaświły

Uchwała Nr XXVII/193/22
Rady Gminy Jaświły

z dnia 14 czerwca 2022 r.

o przygotowaniu projektu regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Jaświły

Na podstawie art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2020 r. poz. 2028) oraz projektu regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków opracowanego przez Wodociągi Podlaskie Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku ul. Elewatorska 31 uchwala się, co następuje:

  • 1. Przygotowuje się projekt regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Jaświły, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
  • 2. Wójtowi Gminy Jaświły powierza się:

1) przekazanie projektu regulaminu do Wód Polskich celem zaopiniowania;

2) zawiadomienie Spółki Wodociągi Podlaskie Sp. z o.o. o przekazaniu regulaminu do zaopiniowania przez Wody Polskie.

  • 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Przewodniczący Rady Gminy


Robert Wojtkielewicz

 

Załącznik do uchwały Nr XXVII/193/22
Rady Gminy Jaświły
z dnia 14 czerwca 2022 r.

Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Jaświły

Rozdział 1.
Przepisy ogólne

  • 1. 1. Niniejszy regulamin dotyczy dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Jaświły zwanej dalej Gminą.
  1. Regulamin określa prawa i obowiązki przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego oraz odbiorców usług.
  2. Ilekroć w niniejszym regulaminie mowa o ustawie, rozumie się przez to ustawę z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków ( Dz. U. z 2020 r., poz. 2028). Pozostałe pojęcia użyte w regulaminie mają znaczenie wskazane w ustawie.
  3. Użytym w regulaminie pojęciom należy przypisywać znaczenie, jakie nakładają im akty prawne wyższego rzędu, w tym w szczególności ustawa.

Rozdział 2.
Minimalny poziom usług świadczonych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków

  • 2. Przedsiębiorstwo ma obowiązek zapewnienia następującego minimalnego poziomu świadczonych usług:

1) zdolności posiadanych urządzeń wodociągowych do realizacji dostaw wody z sieci wodociągowej do odbiorcy usług w ilości nie mniejszej niż 0,5 m3 na dobę oraz o ciśnieniu nie mniejszym niż 0,05  MPa, występującym w miejscu przyłączenia do sieci;

2) ciągłości i niezawodności dostawy wody do nieruchomości o ciśnieniu umożliwiającym użytkowanie wody nie mniejszym niż 0,05MPa, w granicach technicznych możliwości świadczenia usług, w ilości nie mniejszej niż 0,5 m3 na dobę, w granicach technicznych możliwości świadczenia usług wyznaczonych m.in. strukturą i średnicą przyłącza wodociągowego oraz instalacji wewnętrznej odbiorcy usług;

3) zapewnić dostawę wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi o należytej jakości, wolną od mikroorganizmów chorobotwórczych i pasożytów w liczbie stanowiącej potencjalne zagrożenie dla zdrowia ludzkiego, wszelkich substancji w stężeniach stanowiących potencjalne zagrożenie dla zdrowia ludzkiego oraz nie wykazującą agresywnych właściwości korozyjnych o jakości i parametrach nieprzekraczających wymienionych nieprzekraczających parametrów określonych w przepisach obowiązującego prawa, a w szczególności w zakresie następujących parametrów:

  1. a) żelazo 200μg Fe/l,
  2. b) mangan 50μg Mn/l,
  3. c) jon amonowy 0,50 mg NH4+/l,
  4. d) azotany 50mg NO3-/l,
  5. e) azotyny 0,50 mg NO2-/l,
  6. f) barwa akceptowalna i bez nieprawidłowych zmian,
  7. g) mętność akceptowalna, bez nieprawidłowych zmian, w zakresie do 1NTU,
  8. h) pH 6,5-9,5;

4) zdolność posiadanych urządzeń kanalizacyjnych do przyjęcia o odbiorcy usług ścieków w ilości nie mniejszej niż 0,5 m3 na dobę;

5) ciągłości i niezawodności odprowadzania ścieków do urządzeń kanalizacyjnych, w granicach technicznych możliwości świadczenia usług, w ilości nie mniejszej niż 0,5 m3 na dobę, w granicach technicznych możliwości świadczenia usług wyznaczonych m.in. strukturą, średnicą przyłącza kanalizacyjnego oraz instalacji wewnętrznej odbiorcy usług.

  • 3. W zakresie dostarczania wody Przedsiębiorstwo:

1) zapewnia ciągłość dostawy wody w ilości, zapewniającej zaspokojenie potrzeb bytowych odbiorców świadczonych usług;

2) dostarcza odbiorcy usług wodę z sieci wodociągowej na podstawie pisemnej umowy, o treści ustalonej według zasad określonych przepisami obowiązującego prawa i niniejszym regulaminem;

3) w zakresie w jakim wymagają tego przepisy prawa, wydaje warunki techniczne niezbędne do podłączenia do sieci będącej w eksploatacji przedsiębiorstwa oraz uzgadnia przedłożoną przez inwestora dokumentację techniczną;

4) prowadzi regularną wewnętrzną kontrolę jakości dostarczanej wody;

5) prowadzi okresową kontrolę urządzeń wodociągowych posiadanych przez przedsiębiorstwo;

6) odpowiada za utrzymanie i prawidłowe funkcjonowanie urządzeń wodociągowych;

7) usuwa awarie urządzeń wodociągowych;

8) wznawia dostarczanie wody niezwłocznie po ustaniu przyczyn uzasadniających odcięcie przyłącza wodociągowego.

  • 4. W zakresie odbioru ścieków Przedsiębiorstwo:

1) zapewnia przyjęcie do posiadanej sieci kanalizacyjnej ścieki wprowadzane przez odbiorcę usług;

2) zapewnia ciągły odbiór ścieków o stanie i składzie zgodnym z aktualnie obowiązującymi przepisami i obowiązującą umową o odprowadzanie ścieków;

3) odprowadza wprowadzone ścieki do posiadanych urządzeń;

4) zapewnia należyte warunki odbioru ścieków oraz zapewnia jakość oczyszczonych i odprowadzanych ścieków, w szczególności poprzez regularne prowadzenie kontroli ilości i jakości oczyszczonych i odprowadzanych ścieków, w tym ścieków przemysłowych oraz przestrzegania warunków wprowadzania ścieków do urządzeń kanalizacyjnych;

5) wydaje warunki techniczne przyłączenia nieruchomości do sieci i uzgadniania dokumentacji projektowej;

6) wznawia odprowadzanie ścieków niezwłocznie po ustaniu przyczyn uzasadniających odcięcie przyłącza kanalizacyjnego.

  • 5. W zakresie, w jakim urządzenia i sieci wodociągowe lub kanalizacyjne należą do Gminy, Gmina zobowiązana jest współdziałać z Przedsiębiorstwem w celu umożliwienia przedsiębiorstwu wykonania jego obowiązków przewidzianych niniejszym regulaminem i przepisami prawa.

Rozdział 3.
Warunki i tryb zawierania umów z odbiorcami usług

  • 6. Dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków odbywa się na podstawie pisemnej umowy między przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym, a odbiorcą usług.
  • 7. 1. Przedsiębiorstwo udostępnia zainteresowanym podmiotom informacje o szczegółowych warunkach zawierania umów, jak również o konieczności przedstawienia przez odbiorców usług dokumentów umożliwiających podpisanie umowy oraz o czasie i miejscu, w którym możliwe jest zawarcie umów.
  1. Przedsiębiorstwo może określić wzór wniosku o zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę oraz wzór umowy o zaopatrzenie w wodę.
  2. Postanowienia umów zawieranych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne z odbiorcami usług nie mogą ograniczać praw i obowiązków stron wynikających z przepisów ustawy, przepisów wykonawczych oraz postanowień niniejszego regulaminu. Umowa winna zawierać postanowienia wymagane przepisami ustawy.
  • 8. Umowa o zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków z przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym zawierana jest na pisemny wniosek, który powinien zawierać elementy wymagane przepisami powszechnie obowiązującego prawa. Przedsiębiorstwo niezwłocznie po otrzymaniu wniosku przedkłada odbiorcy umowę do podpisu.

Rozdział 4.
Sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat udzielone w taryfach

  • 9. 1. Długość okresów rozliczeniowych określa umowa o dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków.
  1. Podstawę rozliczeń wynikających z umowy o dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków stanowią ceny i stawki opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków, wynikające z aktualnie obowiązującej taryfy, a także ilość wody dostarczonej do nieruchomości i odpowiednio ilość odprowadzonych ścieków, określone zgodnie z art. 27 ustawy.
  2. Podstawą obciążenia odbiorcy usług należnością za świadczoną przez Przedsiębiorstwo usług dostawy wody i odbioru ścieków jest faktura.

Rozdział 5.
Warunki przyłączania do sieci

  • 10. 1. Przyłączenie nieruchomości do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej odbywa się na wniosek podmiotu ubiegającego się o przyłączenie.
  1. Celem złożenia wniosku o wydanie warunków przyłączenia do sieci osoba ubiegająca się o przyłączenie może skorzystać z wzorów wniosków i oświadczeń dostępnych w siedzibie oraz na stronie internetowej Przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego.
  2. Podmiot ubiegający się o wydanie warunków przyłączenia nieruchomości do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej składa Przedsiębiorstwu wniosek o przyłączenie, który powinien zawierać elementy wskazane w przepisach powszechnie obowiązującego prawa..
  • 11. 1. Warunki przyłączenia powinny określać co najmniej:

1) miejsce i sposób przyłączenia nieruchomości do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej Przedsiębiorstwa;

2) informacje o rodzaju i treści dokumentów, jakie powinien przedłożyć podmiot ubiegający się o przyłączenie do sieci;

3) okres ważności wydanych warunków przyłączenia;

4) parametry techniczne przyłącza;

5) miejsce zainstalowania wodomierza głównego.

  1. Do warunków przyłączenia do sieci Przedsiębiorstwo załącza wzór umowy o przyłączenie do jego sieci wodociągowej.
  • 12. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne na pisemny wniosek podmiotu ubiegającego się o przyłączenie do sieci, niezwłocznie po otrzymaniu tego wniosku sprawdza plan sytuacyjny przyłącza sporządzony na kopii aktualnej mapy zasadniczej lub mapy jednostkowej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w zakresie zgodności z warunkami przyłączenia do sieci.
  • 13. Wyniki prób szczelności i odbiorów należy potwierdzić przy udziale upoważnionych przedstawicieli stron w protokołach, których wzory określa przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne.

Rozdział 6.
Warunki techniczne określające możliwości dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych

  • 14. Ustala się techniczne warunki określające możliwości dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych:

1) W zakresie usług  wodociągowych:

  1. a) nieruchomość może zostać podłączona do istniejącej sieci wodociągowej poprzez przyłącze wodociągowe, włączone bezpośrednio do sieci wodociągowej,
  2. b) na przyłączu wodociągowym może być zainstalowany tylko jeden wodomierz główny,
  3. c) instalacja wodociągowa w budynku wykonana jest zgodnie z warunkami technicznymi, jakim powinny odpowiadać obiekty budowlane i ich usytuowanie, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. –Prawo budowlane.

2) W zakresie usług kanalizacyjnych:

  1. a) nieruchomość może zostać podłączona do istniejącej sieci kanalizacyjnej poprzez przyłącze kanalizacyjne, włączone bezpośrednio do sieci kanalizacyjnej,
  2. b) przyłącze kanalizacyjne z nieruchomości powinno być włączone do sieci kanalizacyjnej poprzez studnię rewizyjną z lokalizowaną na tej sieci. W przypadku włączenia przyłącza kanalizacyjnego do kanału o średnicy ≥Ø600 dopuszcza się wykonanie tego włączenia bezpośrednio do kanału, przy czym w takiej sytuacji studnia rewizyjna winna być zabudowana na przyłączu kanalizacyjnym bezpośrednio przy włączeniu go do kanału,
  3. c) średnica minimalna przyłącza kanalizacyjnego wynosi Ø160 , a maksymalna ograniczona jest średnicą i przepustowością sieci kanalizacyjnej w miejscu włączenia przyłącza do sieci,
  4. d) instalacja kanalizacyjna w budynku wykonana jest zgodnie z warunkami technicznymi, jakim powinny odpowiadać obiekty budowlane i ich usytuowanie, o których mowa w art.7 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane.

Rozdział 7.
Sposób dokonywania przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne odbioru wykonanego przyłącza

  • 15. Podmiot ubiegający się o przyłączenie do sieci przed rozpoczęciem budowy i po sporządzeniu dla przyłączy planu sytuacyjnego na kopii aktualnej mapy zasadniczej lub jednostkowej, uprawniony jest przedłożyć przedsiębiorstwu wodociągowo-kanalizacyjnemu sporządzony plan celem sprawdzenia przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne, czy uwzględnia on wydane warunki przyłączenia do sieci. W takim wypadku §12 niniejszego Regulaminu stosuje się.
  • 16. 1. Wykonane przyłącze podlega odbiorowi technicznemu, który polega na sprawdzeniu przez Przedsiębiorstwo zgodności wykonania przyłącza z warunkami technicznymi przyłączenia nieruchomości do sieci oraz dokumentacją techniczną, w tym, jeśli znajduje zastosowanie, planem sytuacyjnym, w tym kontroli:

1) ułożenia rur w otwartym wykopie, pod rygorem odkrycia wykonanego przyłącza przez podmiot przyłączany bądź pokrycia kosztu inspekcji TV przyłącza kanalizacyjnego;

2) funkcjonowania zestawu wodomierzowego na przyłączu wodociągowym w budynku lub w studni wodomierzowej;

3) wykonania studni wodomierzowej na  przyłączu wodociągowym;

4) wykonania studni kanalizacyjnych na przyłączu kanalizacyjnym.

  1. Czynności Odbioru przyłącza dokonuje się w stanie odkrytym (przed zasypaniem).
  2. Protokół odbioru przyłącza stanowi potwierdzenie prawidłowości jego wykonania.
  3. Włączenie dopływu wody z sieci wodociągowej lub włączenie odbioru ścieków do sieci kanalizacyjnej, dokonywane jest przez Przedsiębiorstwo niezwłocznie po dokonaniu odbioru technicznego przyłącza oraz zawarciu umowy.
  4. Należy pisemnie lub telefonicznie ustalić termin wykonania i odbioru przyłącza z przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym z co najmniej 3-dniowym wyprzedzeniem przed przystąpieniem do planowanych prac, z zastrzeżeniem, że wykonanie i odbiór przyłącza może nastąpić jedynie, jeśli w okresie 3 dni poprzedzających planowane prace oraz w dniu planowanych prac temperatura powietrza i gruntu nie była i nie jest niższa niż + 1 0 C chyba, że wyższa temperatura powietrza lub gruntu lub dłuższy okres utrzymywania się określonych temperatur, wymagane są przez producentów lub dostawców rozwiązań lub materiałów stosowanych przy wykonaniu robót. 
  5. Określone w warunkach przyłączenia odbiór końcowy, a także próby i odbiory częściowe są przeprowadzane przy udziale upoważnionych przedstawicieli stron.
  6. Odbioru dokonuje się przed zasypaniem przyłącza. Odbiór prac ulegających częściowemu zakryciu (zasypaniu) podmiot przyłączany jest zobowiązany zgłaszać przedsiębiorstwu wodociągowo-kanalizacyjnemu przed zakryciem (zasypaniem).
  7. Przed zasypaniem przyłącza, podmiot przyłączany zobowiązany jest wykonać geodezyjną inwentaryzacje powykonawczą w zakresie wymaganym przepisami powszechnie obowiązującego prawa w dwóch egzemplarzach, z których jeden dostarcza do Przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego, a drugi do odpowiedniego organu zajmującego się aktualizacją dokumentacji geodezyjnej .
  8. Po dokonaniu pozytywnego odbioru technicznego i zawarciu umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków następuje montaż przyrządów pomiarowych.

Rozdział 8.
Sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody i wprowadzania do sieci kanalizacyjnej ścieków

  • 17. W przypadku niedotrzymania ciągłości świadczonych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne usług oraz odpowiednich parametrów dostarczanej przez nie wody, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma obowiązek:

1) poinformować niezwłocznie odbiorców usług o takich przypadkach, na swojej stronie internetowej, w mediach lokalnych lub w inny zwyczajowo przyjęty przez przedsiębiorstwo sposób, w tym wskazać, o ile to możliwe, planowany termin przywrócenia prawidłowego funkcjonowania sieci i odpowiednich parametrów dostarczanej wody, jeżeli jest on możliwy do przewidzenia;

2) zapewnienia odbiorcom usług zastępczych punktów poboru wody w przypadku przerw w dostawie wody przekraczających 12 godzin oraz poinformowania odbiorców usług o lokalizacji takich punktów, na swojej stronie internetowej, w mediach lub w inny zwyczajowo przyjęty przez przedsiębiorstwo sposób;

3) podjąć, w zakresie w jakim jest to możliwe, niezbędne działania celem przywrócenia ciągłości świadczenia usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody.

Rozdział 9.
Standardy obsługi odbiorców usług, w tym sposoby załatwiania reklamacji oraz wymiany informacji dotyczących w szczególności zakłóceń  w dostawie wody i odprowadzaniu ścieków

  • 18. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zobowiązane jest do wyznaczenia osoby lub osób odpowiedzialnych za obsługę odbiorców usług oraz podmiotów ubiegających się o przyłączenie do sieci, w tym informowanie ich o obowiązujących przepisach i regulacjach i umowach oraz o wynikających z nich prawach i obowiązkach, a także przyjmowania reklamacji, jak również do informowania o szczegółowych warunkach zawierania umów, w tym o konieczności przedstawiania dokumentów umożliwiających podpisanie umowy oraz o czasie i miejscu, w którym możliwe jest zawarcie umów.
  • 19. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zapewnia, aby informacje zawierające co najmniej:

1) wskazanie komórki organizacyjnej upoważnionej do kontaktów z odbiorcami usług oraz podmiotami ubiegającymi się o przyłączenie do sieci oraz do przyjmowania i rozpatrywania reklamacji,

2) dane umożliwiające kontakt,

3) godziny przyjmowania reklamacji oraz udzielania informacji,

- były udostępnione w siedzibie przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego oraz na jego stronie internetowej.

  • 20. Przedsiębiorstwo wodociągowo kanalizacyjne zapewnia, aby w jego siedzibie lub na jego stronie internetowej udostępnione były następujące:

1) dokumenty w aktualnym brzmieniu:

  1. a) taryfa,
  2. b) niniejszy regulamin,
  3. c) tekst jednolity ustawy (w przypadku braku tekstu jednolitego – tekst ujednolicony) wraz z aktami wykonawczymi;

2) informacje dotyczące:

  1. a) szczegółowych warunkach zawierania umów, w tym o konieczności przedstawienia dokumentów umożliwiających podpisanie umowy oraz o czasie i miejscu, w którym możliwe jest zawarcie umów,
  2. b) procedury reklamacyjnej,
  3. c) sposobu rozstrzygania, zgodnie z ustawą, spraw spornych w przedmiocie:

- odmowy zawarcia umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne,

- odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego, lub odmowy przyłączenia do sieci nieruchomości, osobie ubiegającej się o przyłączenie nieruchomości do sieci.

  • 21. Odbiorcy usług oraz podmioty ubiegające się o przyłączenie do sieci mają prawo wnoszenia do przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego reklamacji dotyczących świadczonych przez nie usług, w tym w szczególności dotyczących:

1) wysokości naliczonych odbiorcy opłat za takie usługi;

2) ilości i jakości świadczonych usług;

3) funkcjonowania przyrządów pomiarowych (opomiarowania) należących do przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego.

  • 22. 1. Reklamacje winny zawierać:

1) imię i nazwisko albo firmę podmiotu zgłaszającego reklamację;

2) przedmiot reklamacji;

3) przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację;

4) informacje co do możliwości kontaktu z podmiotem zgłaszającym reklamację;

5) numer i datę umowy, jeśli Odbiorca posiada więcej niż jedną umowę;

6) podpis Odbiorcy.

  1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zobowiązane jest do powiadomienia zainteresowanego o sposobie załatwiania reklamacji w terminie 30 dni od daty jej wpływu.
  2. Jeżeli rozpatrzenie reklamacji wymaga podjęcia czynności na terenie nieruchomości należącej do Odbiorcy, udostępnia on nieruchomość osobom reprezentującym przedsiębiorstwo wodno-kanalizacyjne. Zaniechanie udostępniania nieruchomości wstrzymuje rozpatrzenie reklamacji.
  3. Przedsiębiorstwo udziela odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej. Możliwe jest także udzielenie odpowiedzi na reklamację pocztą elektroniczną, faksem lub w inny sposób, o ile Odbiorca wskaże taką formę.
  4. Odmowa uwzględnienia reklamacji przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne
    w całości lub w części wymaga sporządzenia uzasadnienia.
  5. W przypadku reklamacji wskazań wodomierza głównego, reklamację uwzględnia się o ile kontrola metrologiczna potwierdzi nieprawidłowość działania tego wodomierza.
  • 23. 1. Jeśli reklamacja dotyczy parametrów wody, ich sprawdzenie następuje na przyłączu wodociągowym lub na najbliższym odcinku sieci wodociągowej w miejscu technicznie dostępnym.
  1. Przedsiębiorstwo wodno-kanalizacyjne udziela odpowiedzi Odbiorcy w sprawach innych niż reklamacje, w szczególności w sprawach zakłóceń w dostawie wody i odprowadzenia ścieków, w terminach:

1) zapytania otrzymane telefonicznie, faksem lub drogą elektroniczną – bez zbędnej zwłoki, jednak w terminie nie dłuższym niż 3 dni robocze, tym samym kanałem informacyjnym;

2) wystąpienie na piśmie – w terminie 14 dni w formie pisemnej, chyba, że Odbiorca dopuścił udzielenie informacji w innej formie.

  • 24. 1. W przypadku opóźnienia z wpłatą należności, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne wystawia upomnienie.
  1. Upomnienie może zostać wysłane Odbiorcy nie częściej niż raz w miesiącu.

Rozdział 10.
Warunki dostarczania wody na cele przeciwpożarowe

  • 25. 1. Prawo do pobierania wody na cele przeciwpożarowe z sieci przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego posiadają wyłącznie jednostki straży pożarnej.
  1. Informacja o ilości wody pobieranej na cele przeciwpożarowe wraz z określeniem miejsca i daty poboru określa pisemna informacja składana przez komendanta straży pożarnej, która stanowi podstawę do rozliczeń za pobraną wodę pomiędzy przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym a Gminą.
  2. Przedsiębiorstwo obciąża Gminę za wodę pobraną na cele przeciwpożarowe stosując ceny ustalone w taryfie.
  3. Rozliczenia za wodę pobraną na cele przeciwpożarowe dokonywane są na podstawie deklaracji Straży Pożarnej lub Gminy.

 

 

Uzasadnienie

Zgodnie z art.19 ust.1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2020 r. poz. 2028) Przedsiębiorstwo Wodociągi Podlaskie Sp. z o.o. w Białymstoku opracowało i przedstawiło Radzie Gminy projekt nowego Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy.

Stosownie do powyższej ustawy Rada Gminy w terminie 2 miesięcy od dnia przedstawienia przez przedsiębiorstwo projektu Regulaminu, dokonuje jego analizy oraz  przekazuje go do zaopiniowania Organowi Regulacyjnemu, którym jest właściwy miejscowo Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego „Wody Polskie” w Białymstoku.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Jaświły

Wytwarzający/odpowiadający: Robert Wojtkielewicz

Data wytworzenia: 2022-06-17

Wprowadzający: Patryk Pawełko

Data modyfikacji: 2022-06-17

Opublikował: Patryk Pawełko

Data publikacji: 2022-06-17