Zarządzenie Nr 21/17 Wójta Gminy Jaświły z dnia 10 maja 2017r w sprawie powołania komisji urbanistyczno-architektonicznej i ustalenia jej regulaminu
ZARZĄDZENIE nr 21/17
WÓJTA GMINY JAŚWIŁY
z dnia 10 maja 2017r
w sprawie powołania komisji urbanistyczno-architektonicznej i ustalenia jej regulaminu
Na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2016r., poz. 778 t.j.) oraz art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r., poz. 446 t.j.),
Wójt Gminy Jaświły
1. Powołuje Gminną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną w składzie:
a) Pan Marek Jarosz - Przewodniczący,
b) Pan Wiesław Kotuk - Wiceprzewodniczący,
c) Pan Ryszard Prolan – członek komisji,
d) Pan Tadeusz Januszewski – członek komisji,
e) Pan Paweł Babul – członek komisji,
f) Pan Tomasz Boroda – członek komisji.
2. Ustala regulamin organizacji i trybu działania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
3. Traci moc zarządzenie Wójta Gminy Jaświły nr 13/17 w sprawie powołania komisji urbanistyczno-architektonicznej i ustalenia jej regulaminu oraz zarządzenie Wójta Gminy Jaświły nr 15/06 z dnia 6 września 2006r., o powołaniu Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej.
3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem powzięcia.
WÓJT
mgr. inż. Jan Joka
Regulamin
Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej w Jaświłach
§ 1
Niniejszy Regulamin określa organizację i tryb działania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej w Jaświłach, zwanej dalej Komisją.
§ 2
Komisja jest organem doradczym Wójta Gminy Jaświły w sprawach urbanistyki, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz architektury.
§ 3
1. W skład Komisji wchodzi 6 osób powoływanych i odwoływanych przez Wójta Gminy, w tym 3 pracowników Urzędu Gminy w Jaświłach, pracownik merytoryczny jako wiceprzewodniczący.
2. Pozostałych członków powołuje się spośród osób o wykształceniu i przygotowaniu fachowym związanym bezpośrednio z teorią i praktyką planowania przestrzennego, w tym co najmniej 3 osoby z osób rekomendowanych przez branżowe stowarzyszenia i samorządy zawodowe.
§ 4
1. Komisja opiniuje projekty uchwał, zarządzeń, decyzji i innych dokumentów, związanych z urbanistyką, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz architektury i doradza organom Gminy.
2. Obowiązkowo zaopiniowaniu przez Komisję podlegają projekty:
- uchwał w sprawie przystąpienia do sporządzenia, uchwalenia lub zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
- uchwał w sprawie przystąpienia, uchwalenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego.
3. Komisja opiniuje i wyraża stanowisko na temat uwag zgłoszonych do projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy i projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
4. Komisja opiniuje projekty dokumentów i wyraża stanowisko na wniosek Wójta i upoważnionych pracowników Urzędu Gminy, Rady Gminy lub jej komisji, a także z własnej inicjatywy.
5. Komisja może z własnej inicjatywy kierować uwagi i propozycje do organów Gminy w sprawach dotyczących zakresu jej działania.
§ 5
1. Komisja obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez jej przewodniczącego, który kieruje jej pracami.
2. Komisja obraduje w siedzibie Urzędu Gminy. Urząd Gminy zapewnia obsługę administracyjną i techniczną Komisji.
3. W uzasadnionych przypadkach Komisja może dokonywać wizji w terenie lub obradować poza siedzibą Urzędu.
4. Komisja może obradować, jeśli obecnych jest co najmniej 4 członków Komisji, w tym przewodniczący lub wiceprzewodniczący.
5. W razie nieobecności przewodniczącego zastępuje go wiceprzewodniczący.
§ 6
1. Członkowie Komisji, niebędący pracownikami Urzędu Gminy otrzymują za udział w pracach komisji zryczałtowaną dietę w wysokości 300,00 zł.
2. Członkowie Komisji, będący pracownikami Urzędu Gminy biorą udział w jej pracach w ramach swoich obowiązków służbowych, czas pracy w Komisji jest równoznaczny z czasem pracy w ramach ich stosunku pracy w Urzędzie.
§ 7
Z posiedzeń Komisji spisuje się protokół, dokumentujący przebieg obrad, w szczególności wnioski, opinie, uwagi i propozycje Komisji. Protokół spisuje jeden z członków Komisji, wyznaczony przez przewodniczącego.
WÓJT
mgr. inż Jan Joka
Metryka strony