Klauzula informacyjna EWIDENCJA LUDNOŚCI
Klauzula informacyjna EWIDENCJA LUDNOŚCI
W związku z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ( ogólne rozporządzenie o ochronie danych ), dalej : RODO, przekazujemy następujące informacje:
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Rejestrze Mieszkańców jest Wójt Gminy Jaświły z siedzibą Urzędu Gminy Jaświły, - Jaświły 7 19-124 Jaświły.
Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 – odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru PESEL,
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5 – odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie,.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym można kontaktować się pod adresem email : iodo@gryfon.com.pl, tel. 575 435 897,
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celach :
- dokonywania czynności z zakresu prowadzenia rejestru mieszkańców, tj.
-zarejestrowania w związku z nadaniem lub zmianą numeru PESEL, zmianą stanu cywilnego, imienia lub nazwiska, zgonem, zmianą obywatelstwa, wydanie nowego dowodu osobistego lub paszportu, zmianą dokumentu podróży cudzoziemca,
- rejestracji obowiązku meldunkowego polegającego na zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego, wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego, zgłoszeniu wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza granice Polski,
- uzyskania zaświadczenia o danych własnych zgromadzonych w rejestrze PESEL,
a ich przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c, e RODO, ustawy z 28.11.2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego, ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.
- b) realizacji potrzeb administracji wewnętrznej, utrzymania infrastruktury IT, statystyki, raportowania itp. - na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c, e RODO;
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie :
- a) podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadania udostępnienia Pani / Pana danych.
- b) inne podmioty, które na podstawie stosownych umów świadczą usługi na rzecz Administratora,
- c) ARAM Software Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
- Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt 3 oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez ustawy kompetencyjne lub ustawę z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego w tym rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18.01.2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
Dane w rejestrze PESEL będą przetwarzane bezterminowo.
- Posiada Pani/Pan prawo żądania od Administratora ( z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z przepisów prawa ):
- a) dostępu do danych osobowych,
- b) prawo do ich sprostowania,
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego,
- Podanie danych osobowych w zakresie wymaganym przepisami prawa jest obligatoryjne,
- Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały automatycznemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
Metryka strony