ZARZĄDZENIE Nr 49/2024 WÓJTA GMINY z dnia 25 lipca 2024 r. w sprawie: powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej oraz ustalenia jej organizacji i trybu działania.
Zarządzenie Nr 49/2024
Wójta Gminy Jaświły
z dnia 25 lipca 2024 r.
w sprawie: powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej oraz ustalenia jej organizacji i trybu działania.
Na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977) oraz art. 7 ust. 1 pkt 1 i art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 609)
§1. Powołuje się Gminną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną, zwaną dalej „Komisją”, jako organ doradczy w sprawach urbanistyki, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz architektury w składzie:
1. Pani Katarzyna Jabłońska
2. Pan Paweł Babul
3. Pani Edyta Laskowska
4. Pan Wiesław Kotuk
§ 2. Organizację oraz tryb działania komisji określa regulamin stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 3. Zobowiązuje się Kierownika Referatu Rolnictwa do przedstawiania Komisji informacji o stanie realizacji poszczególnych uchwał rady gminy w sprawach przystąpienia do sporządzania oraz uchwalenia planu ogólnego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gminy oraz innych dokumentów planistycznych.
§ 4. Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Referatu Rolnictwa
§ 5. Traci moc zarządzenie nr 13/17 Wójta Gminy Jaświły z dnia 13 kwietnia 2017r. w sprawie powołania gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej i ustalenia jej regulaminu.
§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
WÓJT
Marek Jarosz
Załącznik do Zarządzenia Wójta Gminy Jaświły
nr 49 /24 z dnia 25 lipca 2024 r.
REGULAMIN PRACY GMINNEJ KOMISJI URBANISTYCZNO – ARCHITEKTONICZNEJ
§ 1. Niniejszy Regulamin określa organizację i tryb działania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej w Jaświłach, zwanej dalej „Komisją”.
§ 2. Komisja jest organem doradczym Wójta Gminy Jaświły w sprawach urbanistyki, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz architektury.
§3. 1. Do zadań Komisji należy w szczególności:
1) opiniowanie:
a) projektu planu ogólnego gminy lub jego zmiany – art. 13i ust. 3 pkt 5 lit. a tiret pierwszy ustawy,
b) projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub ich zmiany – art. 17 pkt. 6 lit. a tiret pierwszy ustawy,
c) projektów zintegrowanych planów inwestycyjnych lub ich zmiany – art. 37ec ust. 4 lit. a ustawy,
d) projektów miejscowych planów rewitalizacji lub ich zmiany - art. 37j ust. 2 ustawy,
e) wyników analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy – art. 32 ust. 2 ustawy,
f) innych opracowań dotyczących urbanistyki, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz architektury;
2) składanie wniosków do:
a) planu ogólnego gminy lub jego zmiany – art. 13i ust. 3 pkt 2 ustawy,
b) miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub ich zmiany – art. 17 pkt. 2 ustawy,
c) miejscowych planów rewitalizacji lub ich zmiany - art. 17 pkt. 2 w związku z art. 37n ust. 1 ustawy.
2. Komisja rozpatruje zagadnienia zgłaszane przez Wójta Gminy, kierownika Referatu Rolnictwa oraz członków Komisji.
3. Stanowisko Komisji nie ma charakteru wiążącego dla Wójta Gminy Jaświły.
§4. Organizacja i tryb działania Komisji.
1. Posiedzenia Komisji zwołuje Kierownik Referatu Rolnictwa ustalając termin, miejsce i porządek dzienny posiedzenia.
2. Na pierwszym posiedzeniu członkowie Komisji wybierają ze swego grona Przewodniczącego, Zastępcę Przewodniczącego oraz Sekretarza.
3. W posiedzeniach Komisji mogą brać udział autorzy rozpatrywanych opracowań, przedstawiciele właściwych samorządów terytorialnych, Referatów Urzędu Gminy Jaświły oraz innych organów i instytucji.
4. Tematykę, terminy posiedzeń oraz listę osób zaproszonych do uczestnictwa w posiedzeniu Komisji ustala Kierownik Referatu Rolnictwa.
5. O terminie mającego się odbyć posiedzenia Kierownik Referatu Rolnictwa, zawiadamia członków Komisji (telefonicznie lub poprzez wiadomość e-mail) co najmniej 7 dni przed planowanym terminem posiedzenia. W terminie tym zaprasza też osoby przewidziane do udziału w posiedzeniu Komisji.
6. Przewidziane do rozpatrzenia przez Komisję opracowania/zagadnienia zostaną udostępnione do wglądu członkom Komisji co najmniej na 7 dni przed planowanym terminem posiedzenia. Termin i miejsce udostępnienia powyższych materiałów zostanie określony w zawiadomieniu o posiedzeniu Komisji.
7. Obrady komisji prowadzi Przewodniczący Komisji.
8. W przypadku nieobecności Przewodniczącego, obrady Komisji prowadzi Zastępca Przewodniczącego lub Sekretarz
.
9. Sekretarz Komisji sporządza protokół z posiedzenia Komisji, a w przypadku jego nieobecności członek Komisji wyznaczony przez Przewodniczącego lub Zastępcę Przewodniczącego.
W przypadku gdy Komisja na posiedzeniu rozpatruje więcej niż jedno zagadnienie, protokół sporządza się dla każdego zagadnienia oddzielnie.
10. Protokół z posiedzenia Komisji podpisuje Przewodniczący lub Zastępca Przewodniczącego lub Sekretarz.
11. Protokół z posiedzenia Komisji musi zostać dostarczony do Wójta Gminy Jaświły w terminie do 7 dni roboczych po odbytym posiedzeniu.
12. Komisja obraduje na posiedzeniu w składzie co najmniej 3 osobowym.
13. Członkowie obecni na posiedzeniu Komisji podpisują listę obecności.
14. W przypadku, gdy członek Komisji jest jednocześnie członkiem zespołu autorskiego rozpatrywanego opracowania, na czas dyskusji w tym zakresie podlega wyłączeniu z prac Komisji. W przypadku, gdy rozpatrywane opracowanie jest jedynym na posiedzeniu Komisji, niniejszemu członkowi Komisji nie przysługuje prawo do wynagrodzenia.
15. W uzasadnionych przypadkach, wójt może zlecić członkom Komisji wyrażanie opinii w sprawach określonych w §3 bez konieczności zwoływania posiedzenia (praca zdalna). W takim przypadku członkom Komisji zostaną udostępnione konieczne materiały poprzez środki komunikacji elektronicznej oraz zostanie określony termin na wniesienie opinii cząstkowych. Dyskusja komisji odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub telefonicznie między członkami Komisji. Na podstawie analizy własnej oraz dyskusji, każdy członek Komisji uczestniczący w takiej formie opiniowania przedstawia opinię cząstkową (którą przesyła do wiadomości pracownikowi referatu wskazanemu przez wójta), a treść protokołu formułowana jest na podstawie opinii cząstkowych przez Sekretarza Komisji lub członka Komisji wyznaczonego przez Przewodniczącego lub Zastępcę Przewodniczącego.
16. Komisja wykonuje swoje zadania kierując się wyłącznie posiadaną wiedzą i doświadczeniem zawodowym oraz obowiązującymi przepisami prawa.
17. Członek Komisji podlega wyłączeniu od udziału w jej pracach na zasadach określonych w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. − Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz.775 i 803).
§5. Wynagrodzenie członków Komisji.
1. Członkom Komisji przysługuje wynagrodzenie za każde uczestnictwo w posiedzeniu Komisji w wysokości: 500,00 zł brutto dla przewodniczącego komisji i 400,00 zł brutto dla pozostałych członków komisji.
2. Podstawę do wypłaty wynagrodzenia stanowi lista obecności na posiedzeniu komisji.
Metryka strony