Zarządzenie nr 55/20 Wójta Gminy Jaświły z dnia 13 listopada 2020 r. w sprawie projektu uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Jaświły na lata 2021-2030

ZARZĄDZENIE NR 55/20
WÓJTA GMINY JAŚWIŁY
z dnia 13 listopada 2020 r.
w sprawie projektu uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Jaświły na lata 2021-2030
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2020 r.
poz. 713) oraz art. 230 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r.
poz. 869 z późn. zm.) postanawiam, co następuje:
§ 1. Ustalam projekt uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Jaświły na lata 2021 – 2030,
stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Zarządzenie przedkłada się Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku
w terminie i na zasadach określonych obowiązującymi przepisami.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt Gminy
Jan Joka
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Id: 82B2F39D-C06E-4AD0-916E-B648949AA622. podpisany Strona 1
Załącznik do Zarządzenia Nr 55/20
Wójta Gminy Jaświły
z dnia 13 listopada 2020 r.
Uchwała Nr ...............
Rady Gminy Jaświły
z dnia ..................................
w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Jaświły
na lata 2021-2030
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2020 r.
poz. 713) oraz art. 226, art. 227, art. 228, art. 229, art. 232 ust. 2 i art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r.
o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2019 poz. 869 z późn. zm.) Rada Gminy Jaświły uchwala, co następuje:
§ 1. Wieloletnią Prognozę Finansową Gminy Jaświły na lata 2021 – 2024 wraz z prognozą kwoty długu
i spłat zobowiązań na lata 2021– 2030, zgodnie z załącznikiem Nr 1 do Uchwały.
§ 2. Wykaz przedsięwzięć zgodnie z Załącznikiem Nr 2 do Uchwały.
§ 3. 1. Upoważnia się Wójta Gminy do zaciągania zobowiązań związanych z realizacją przedsięwzięć
określonych Załącznikiem Nr 2 do Uchwały.
2. Upoważnia się Wójta Gminy do przekazania uprawnień w zakresie zaciągania zobowiązań, określonych
w § 3 ust. 1 uchwały, kierownikom jednostek organizacyjnych realizujących przedsięwzięcia ujęte
w załączniku Nr 2 do Uchwały.
3. Upoważnia się Wójta Gminy do dokonywania zmian limitów zobowiązań i kwot wydatków na realizację
przedsięwzięć finansowanych z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa
w art. 5 ust. 1 pkt 3, w związku ze zmianami w realizacji tego przedsięwzięcia, o ile zmiany te nie pogorszą
wyniku budżetu dla każdego roku objetego wieloletnią prognoza finansową. Upoważnienie to obejmuje także
upoważnienie do dokonywania zmian środków przeznaczonych na współfinansowanie realizacji przedsięwzięć,
o których mowa w zdaniu pierwszym, w tym wkładu własnego beneficjenta, oraz wynikających
z rozstrzygniętych konkursów, o których mowa w art. 38 ust. 1 pkt 1 ustawy o zasadach realizacji programów.
§ 4. Objaśnienia przyjętych wartości stanowią Załącznik Nr 3 do Uchwały.
§ 5. Traci moc uchwała Nr X/72/19 Rady Gminy Jaświły z dnia 18 grudnia 2019 r. w sprawie Wieloletniej
Prognozy Finansowej Gminy Jaświły na lata 2020-2023 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na
lata 2020-2030.
§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Jaświły.
§ 7. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 r.
Wójt Gminy
Jan Joka
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Id: 82B2F39D-C06E-4AD0-916E-B648949AA622. podpisany Strona 1
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr
Rady Gminy Jaświły
z dnia
w sprawie projektu WPF Gminy Jaświły na lata 2021 - 2030
Wyszczególnie
nie
dochody z
tytułu udziału
we wpływach z
podatku
dochodowego
od osób
fizycznych
dochody z
tytułu udziału
we wpływach z
podatku
dochodowego
od osób
prawnych
z podatku od
nieruchomości
z tytułu dotacji
oraz środków
przeznaczonyc
h na inwestycje
z tego:
z tego: w tym:
w tym:
Lp 1 1.1 1.1.1 1.1.2 1.1.3 1.1.4 1.1.5 1.1.5.1 1.2 1.2.1 1.2.2
Wykonanie
2018 23 560 146,34 22 580 073,34 1 530 075,00 7 695,27 8 711 189,00 7 402 242,20 4 928 871,87 941 080,77 980 073,00 101 830,62 878 242,38
Wykonanie
2019 24 620 819,63 22 317 892,36 1 570 276,00 7 008,84 9 114 503,00 7 574 609,81 4 051 494,71 1 037 502,12 2 302 927,27 12 348,82 2 290 578,45
Plan 3 kw. 2020 23 970 772,11 21 471 462,92 1 584 855,00 6 000,00 9 190 105,00 7 229 648,49 3 460 854,43 1 013 000,00 2 499 309,19 31 420,00 2 467 889,19
Wykonanie
2020 22 989 783,63 22 092 268,80 1 584 855,00 6 000,00 9 190 105,00 7 941 742,80 3 369 566,00 1 013 000,00 897 514,83 31 420,00 866 094,83
2021 25 573 533,30 20 704 212,75 1 487 824,00 6 000,00 9 472 316,00 6 324 394,19 3 413 678,56 1 131 000,00 4 869 320,55 0,00 4 869 320,55
2022 21 421 600,00 21 296 600,00 1 700 000,00 6 600,00 9 600 000,00 5 500 000,00 4 490 000,00 1 135 000,00 125 000,00 0,00 125 000,00
2023 21 464 600,00 21 339 600,00 1 750 000,00 6 600,00 9 800 000,00 5 620 000,00 4 163 000,00 1 140 000,00 125 000,00 0,00 125 000,00
2024 21 630 000,00 21 500 000,00 1 800 000,00 6 700,00 9 950 000,00 5 650 000,00 4 093 300,00 1 140 000,00 130 000,00 0,00 130 000,00
2025 21 776 700,00 21 656 700,00 1 850 000,00 6 700,00 10 000 000,00 5 700 000,00 4 100 000,00 1 150 000,00 120 000,00 0,00 120 000,00
2026 22 004 800,00 21 884 800,00 1 880 000,00 6 800,00 10 080 000,00 5 750 000,00 4 168 000,00 1 150 000,00 120 000,00 0,00 120 000,00
2027 22 254 800,00 22 154 800,00 1 910 000,00 6 800,00 10 150 000,00 5 800 000,00 4 288 000,00 1 160 000,00 100 000,00 0,00 100 000,00
2028 22 454 800,00 22 304 800,00 1 970 000,00 6 900,00 10 200 000,00 5 830 000,00 4 297 900,00 1 160 000,00 150 000,00 0,00 150 000,00
2029 22 705 000,00 22 555 000,00 2 120 000,00 7 000,00 10 260 000,00 5 860 000,00 4 308 000,00 1 170 000,00 150 000,00 0,00 150 000,00
Strona 1 z 10
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Id: 82B2F39D-C06E-4AD0-916E-B648949AA622. podpisany Strona 1
2030 22 925 000,00 22 765 000,00 2 180 000,00 7 000,00 10 320 000,00 5 900 000,00 4 358 000,00 1 170 000,00 160 000,00 0,00 160 000,00
Strona 2 z 10
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Id: 82B2F39D-C06E-4AD0-916E-B648949AA622. podpisany Strona 2
Wyszczególnie
nie
Lp 2 2.1 2.1.1 2.1.2 2.1.2.1 2.1.3 2.1.3.1 2.1.3.2 2.2 2.2.1
z tego:
w tym:
w tym: w tym:
w tym:
2.1.3.3
w tym:
2.2.1.1
Wykonanie
2018 23 143 299,05 19 642 569,80 7 183 026,08 0,00 0,00 92 100,76 0,00 44 500,84 0,00 3 500 729,25 3 500 729,25 585 781,38
Wykonanie
2019 25 028 775,80 19 675 270,88 7 703 892,94 0,00 0,00 123 071,46 0,00 34 160,00 0,00 5 353 504,92 5 353 504,92 1 247 456,14
Plan 3 kw. 2020 23 867 398,98 21 245 023,31 8 576 125,16 0,00 0,00 155 000,00 0,00 31 091,00 0,00 2 622 375,67 2 622 375,67 475 000,00
Wykonanie
2020 21 697 757,27 20 742 401,44 794 730,00 0,00 0,00 95 000,00 0,00 25 900,00 0,00 955 355,83 955 355,83 475 000,00
2021 25 781 533,30 20 631 260,19 8 735 304,00 0,00 0,00 130 000,00 0,00 28 016,00 0,00 5 150 273,11 5 150 273,11 0,00
2022 20 913 600,00 20 563 600,00 9 200 000,00 0,00 0,00 96 000,00 0,00 24 554,00 0,00 350 000,00 350 000,00 100 000,00
2023 20 956 600,00 20 556 600,00 9 800 000,00 0,00 0,00 84 000,00 0,00 20 458,00 0,00 400 000,00 400 000,00 100 000,00
2024 21 122 000,00 20 722 000,00 10 400 000,00 0,00 0,00 72 000,00 0,00 16 368,00 0,00 400 000,00 400 000,00 100 000,00
2025 21 268 700,00 20 768 700,00 11 050 000,00 0,00 0,00 60 000,00 0,00 12 267,00 0,00 500 000,00 500 000,00 100 000,00
2026 21 476 800,00 20 976 800,00 11 700 000,00 0,00 0,00 48 000,00 0,00 7 976,00 0,00 500 000,00 500 000,00 100 000,00
2027 21 706 800,00 21 186 800,00 12 400 000,00 0,00 0,00 35 000,00 0,00 3 173,00 0,00 520 000,00 520 000,00 120 000,00
2028 22 072 800,00 21 472 800,00 13 150 000,00 0,00 0,00 24 000,00 0,00 0,00 0,00 600 000,00 600 000,00 150 000,00
2029 22 323 000,00 21 723 000,00 13 900 000,00 0,00 0,00 15 000,00 0,00 0,00 0,00 600 000,00 600 000,00 150 000,00
2030 22 543 000,00 21 943 000,00 14 700 000,00 0,00 0,00 6 000,00 0,00 0,00 0,00 600 000,00 600 000,00 150 000,00
Strona 3 z 10
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Id: 82B2F39D-C06E-4AD0-916E-B648949AA622. podpisany Strona 3
Wyszczególnie
nie
Lp 3 3.1 4 4.1 4.1.1 4.2 4.2.1 4.3 4.3.1
z tego:
w tym: w tym: w tym:
w tym:
Wykonanie
2018 416 847,29 0,00 2 741 290,64 2 514 095,89 0,00 0,00 0,00 227 194,75 0,00
Wykonanie
2019 -407 956,17 0,00 2 343 317,21 1 724 000,00 0,00 0,00 0,00 619 317,21 407 956,17
Plan 3 kw. 2020 103 373,13 103 373,13 668 925,87 0,00 0,00 128 627,02 0,00 540 298,85 0,00
Wykonanie
2020 1 292 026,36 0,00 878 925,87 0,00 0,00 128 627,02 0,00 750 298,85 0,00
2021 -208 000,00 0,00 1 046 530,00 0,00 0,00 0,00 0,00 1 046 530,00 208 000,00
2022 508 000,00 508 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2023 508 000,00 508 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2024 508 000,00 508 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2025 508 000,00 508 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2026 528 000,00 528 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2027 548 000,00 548 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2028 382 000,00 382 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2029 382 000,00 382 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2030 382 000,00 382 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Strona 4 z 10
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Id: 82B2F39D-C06E-4AD0-916E-B648949AA622. podpisany Strona 4
Wyszczególnie
nie
Lp 4.4 4.4.1 4.5 4.5.1 5 5.1 5.1.1
z tego:
w tym:
z tego:
5.1.1.1 5.1.1.2
w tym: w tym:
z tego:
Wykonanie
2018 0,00 0,00 0,00 0,00 2 556 849,00 2 556 849,00 2 104 162,00 0,00 2 104 162,00
Wykonanie
2019 0,00 0,00 0,00 0,00 1 056 435,17 1 056 435,17 468 124,17 348 124,17 120 000,00
Plan 3 kw. 2020 0,00 0,00 0,00 0,00 772 299,00 772 299,00 120 000,00 0,00 120 000,00
Wykonanie
2020 0,00 0,00 0,00 0,00 772 299,00 772 299,00 120 000,00 0,00 120 000,00
2021 0,00 0,00 0,00 0,00 838 530,00 838 530,00 120 000,00 0,00 120 000,00
2022 0,00 0,00 0,00 0,00 508 000,00 508 000,00 160 000,00 0,00 160 000,00
2023 0,00 0,00 0,00 0,00 508 000,00 508 000,00 160 000,00 0,00 160 000,00
2024 0,00 0,00 0,00 0,00 508 000,00 508 000,00 160 000,00 0,00 160 000,00
2025 0,00 0,00 0,00 0,00 508 000,00 508 000,00 160 000,00 0,00 160 000,00
2026 0,00 0,00 0,00 0,00 528 000,00 528 000,00 180 000,00 0,00 180 000,00
2027 0,00 0,00 0,00 0,00 548 000,00 548 000,00 200 000,00 0,00 200 000,00
2028 0,00 0,00 0,00 0,00 382 000,00 382 000,00 0,00 0,00 0,00
2029 0,00 0,00 0,00 0,00 382 000,00 382 000,00 0,00 0,00 0,00
2030 0,00 0,00 0,00 0,00 382 000,00 382 000,00 0,00 0,00 0,00
Strona 5 z 10
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Id: 82B2F39D-C06E-4AD0-916E-B648949AA622. podpisany Strona 5
Wyszczególnie
nie
Lp 5.1.1.3 5.1.1.3.1 5.1.1.3.2 5.1.1.3.3 5.2 6 6.1 7.1
Rozchody budżetu, z tego:
7.2
Relacja zrównoważenia wydatków
bieżących, o której mowa w art. 242 ustawy
łączna kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń z limitu spłaty zobowiązań, z tego:
z tego:
w tym:
5.1.1.4
Wykonanie
2018 x x x x 0,00 0,00 5 197 264,17 0,00 2 937 503,54 3 164 698,29
Wykonanie
2019 x x x x 0,00 0,00 5 864 829,00 0,00 2 642 621,48 3 261 938,69
Plan 3 kw. 2020 x x x x 0,00 0,00 5 092 530,00 0,00 226 439,61 895 365,48
Wykonanie
2020 x x x x 0,00 0,00 5 092 530,00 0,00 1 349 867,36 2 228 793,23
2021 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 4 254 000,00 0,00 72 952,56 1 119 482,56
2022 x x x x 0,00 0,00 3 746 000,00 0,00 733 000,00 733 000,00
2023 x x x x 0,00 0,00 3 238 000,00 0,00 783 000,00 783 000,00
2024 x x x x 0,00 0,00 2 730 000,00 0,00 778 000,00 778 000,00
2025 x x x x 0,00 0,00 2 222 000,00 0,00 888 000,00 888 000,00
2026 x x x x 0,00 0,00 1 694 000,00 0,00 908 000,00 908 000,00
2027 x x x x 0,00 0,00 1 146 000,00 0,00 968 000,00 968 000,00
2028 x x x x 0,00 0,00 764 000,00 0,00 832 000,00 832 000,00
2029 x x x x 0,00 0,00 382 000,00 0,00 832 000,00 832 000,00
2030 x x x x 0,00 0,00 0,00 0,00 822 000,00 822 000,00
Strona 6 z 10
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Id: 82B2F39D-C06E-4AD0-916E-B648949AA622. podpisany Strona 6
Wyszczególnie
nie
Lp 8.1 8.2 8.3 8.3.1 8.4 8.4.1
Wskaźnik spłaty zobowiązań
Wykonanie
2018 0,00% x 20,89% x x x x
Wykonanie
2019 0,00% x 18,31% x x x x
Plan 3 kw. 2020 0,00% 3,48% 3,70% x x x x
Wykonanie
2020 0,00% 11,07% 11,29% x x x x
2021 5,71% 1,41% 1,41% 14,30% 16,83% TAK TAK
2022 2,66% 5,25% 5,25% 7,81% 10,34% TAK TAK
2023 2,62% 5,52% 5,52% 3,45% 5,98% TAK TAK
2024 2,55% 5,36% 5,36% 4,06% 4,06% TAK TAK
2025 2,48% 5,94% x 5,38% 5,38% TAK TAK
2026 2,40% 5,93% x 6,46% 7,54% TAK TAK
2027 2,32% 6,13% x 4,70% 5,78% TAK TAK
2028 2,46% 5,20% x 5,08% 5,08% TAK TAK
2029 2,38% 5,07% x 5,62% 5,62% TAK TAK
2030 2,30% 4,91% x 5,59% 5,59% TAK TAK
Strona 7 z 10
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Id: 82B2F39D-C06E-4AD0-916E-B648949AA622. podpisany Strona 7
Wyszczególnie
nie
Lp 9.1 9.1.1
środki
określone w art.
5 ust. 1 pkt 2
ustawy
9.1.1.1
Dochody
majątkowe na
programy,
projekty lub
zadania
finansowane z
udziałem
środków, o
których mowa
w art. 5 ust. 1
pkt 2 i 3 ustawy
9.2
Dochody
majątkowe na
programy,
projekty lub
zadania
finansowane z
udziałem
środków, o
których mowa
w art. 5 ust. 1
pkt 2 ustawy
9.2.1
środki
określone w art.
5 ust. 1 pkt 2
ustawy
9.2.1.1 9.3 9.3.1
Finansowanie programów, projektów lub zadań realizowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy
w tym: w tym:
w tym: w tym: w tym:
9.3.1.1
finansowane
środkami
określonymi w
art. 5 ust. 1 pkt
2 ustawy
w tym:
Wykonanie
2018 2 196 860,32 23 443,55 23 443,55 13 068,75 13 068,75 13 068,75 62 570,13 62 570,13 61 518,27
Wykonanie
2019 1 168 272,75 216 512,51 216 512,51 1 404 276,52 1 404 276,52 1 404 276,52 138 349,83 138 349,83 103 137,93
Plan 3 kw. 2020 254 388,93 254 388,93 254 388,93 1 917 889,19 1 917 889,19 1 917 889,19 368 551,61 368 551,61 367 763,51
Wykonanie
2020 130 000,00 130 000,00 130 000,00 315 481,83 315 481,83 315 481,83 243 573,17 243 573,17 242 785,07
2021 245 330,19 245 330,19 245 330,19 3 599 668,00 3 599 668,00 3 599 668,00 245 330,19 245 330,19 245 330,19
2022 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2023 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2024 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2025 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2026 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2027 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2028 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2029 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2030 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Strona 8 z 10
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Id: 82B2F39D-C06E-4AD0-916E-B648949AA622. podpisany Strona 8
Wyszczególnie
nie
Lp
Wydatki
majątkowe na
programy,
projekty lub
zadania
finansowane z
udziałem
środków, o
których mowa
w art. 5 ust. 1
pkt 2 i 3 ustawy
9.4
Wydatki
majątkowe na
programy,
projekty lub
zadania
finansowane z
udziałem
środków, o
których mowa
w art. 5 ust. 1
pkt 2 ustawy
9.4.1
finansowane
środkami
określonymi w
art. 5 ust. 1 pkt
2 ustawy
9.4.1.1
Wydatki objęte
limitem, o
którym mowa w
art. 226 ust. 3
pkt 4 ustawy
10.1 10.1.1
majątkowe
10.1.2
Wydatki
bieżące na
pokrycie
ujemnego
wyniku
finansowego
samodzielnego
publicznego
zakładu opieki
zdrowotnej
10.2
Wydatki na
spłatę
zobowiązań
przejmowanych
w związku z
likwidacją lub
przekształcenie
m
samodzielnego
publicznego
zakładu opieki
zdrowotnej
10.3
w tym: z tego:
10.4 10.5
Kwota
zobowiązań
wynikających z
przejęcia przez
jednostkę
samorządu
terytorialnego
zobowiązań po
likwidowanych i
przekształcanyc
h
samorządowyc
h osobach
prawnych
Informacje uzupełniające o wybranych kategoriach finansowych
w tym:
bieżące
Wykonanie
2018 622 591,07 622 591,07 391 142,49 88 075,68 88 075,68 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Wykonanie
2019 2 224 515,42 2 224 515,42 1 504 640,53 85 443,53 85 443,53 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Plan 3 kw. 2020 1 994 175,67 1 994 175,67 1 917 889,19 104 918,32 104 918,32 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Wykonanie
2020 375 155,83 375 155,83 315 481,83 104 918,32 104 918,32 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2021 4 758 768,00 4 758 768,00 3 599 668,00 36 918,32 36 918,32 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2022 0,00 0,00 0,00 7 827,38 7 827,38 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2023 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2024 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2025 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2026 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2027 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2028 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2029 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2030 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Strona 9 z 10
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Id: 82B2F39D-C06E-4AD0-916E-B648949AA622. podpisany Strona 9
Wyszczególnie
nie
Lp 10.6 10.7 10.7.1 10.7.2 10.7.2.1 10.7.2.1.1 10.7.3 10.8
Wcześniejsza
spłata
zobowiązań,
wyłączona z
limitu spłaty
zobowiązań,
dokonywana w
formie
wydatków
budżetowych
10.9
Informacje uzupełniające o wybranych kategoriach finansowych
w tym:
w tym:
w tym:
10.10 10.11
Wykonanie
2018 2 556 849,00 0,00 0,00 0,00 x x 0,00 0,00 x 0,00 0,00
Wykonanie
2019 1 056 435,17 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 x 0,00 0,00
Plan 3 kw. 2020 772 299,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 x 0,00 0,00
Wykonanie
2020 772 299,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 x 0,00 7 450,00
2021 838 530,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2022 508 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 x 0,00 0,00
2023 508 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 x 0,00 0,00
2024 508 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 x 0,00 0,00
2025 508 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 x 0,00 0,00
2026 528 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 x 0,00 0,00
2027 548 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 x 0,00 0,00
2028 382 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 x 0,00 0,00
2029 382 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 x 0,00 0,00
2030 382 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 x 0,00 0,00
Strona 10 z 10
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Id: 82B2F39D-C06E-4AD0-916E-B648949AA622. podpisany Strona 10
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr
Rady Gminy Jaświły
z dnia
w sprawie projektu WPF Gminy Jaświły na lata 2021 - 2030
kwoty w zł
L.p. Nazwa i cel
Jednostka
odpowiedzialna lub
koordynująca
Okres realizacji
Łączne nakłady
finansowe Limit 2021 Limit 2022 Limit 2023 Limit 2024 Limit 2025
Od Do
1 Wydatki na przedsięwzięcia-ogółem (1.1+1.2+1.3) 87 272,82 36 918,32 7 827,38 0,00 0,00 0,00
1.a - wydatki bieżące 87 272,82 36 918,32 7 827,38 0,00 0,00 0,00
1.b - wydatki majątkowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1.1
Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z programami realizowanymi z udziałem środków, o których mowa
w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009.r. o finansach publicznych (Dz.U.Nr 157, poz.1240,z późn.zm.), z
tego:
0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1.1.1 - wydatki bieżące 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1.1.2 - wydatki majątkowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1.2 Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z umowami partnerstwa publiczno-prywatnego, z tego: 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1.2.1 - wydatki bieżące 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1.2.2 - wydatki majątkowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1.3 Wydatki na programy, projekty lub zadania pozostałe (inne niż wymienione w pkt 1.1 i 1.2),z tego 87 272,82 36 918,32 7 827,38 0,00 0,00 0,00
1.3.1 - wydatki bieżące 87 272,82 36 918,32 7 827,38 0,00 0,00 0,00
1.3.1.12 Licencja na program LEX Cloud - Urząd Gminy Jaświły 2019 2021 16 826,40 5 608,80 0,00 0,00 0,00 0,00
1.3.1.13 Serwis oprogramowania i udostępnianie nowych wersji systemów
informatycznych firmy UI-Infosystem - Urząd Gminy Jaświły 2019 2022 54 605,25 24 269,00 6 067,25 0,00 0,00 0,00
1.3.1.14 Konserwacja systemów informatycznych - Centrum Usług
Wspólnych 2019 2022 15 841,17 7 040,52 1 760,13 0,00 0,00 0,00
1.3.2 - wydatki majątkowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Strona 1 z 2
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Id: 82B2F39D-C06E-4AD0-916E-B648949AA622. podpisany Strona 1
L.p. Limit 2026 Limit 2027 Limit 2028 Limit 2029 Limit 2030 Limit
zobowiązań
1 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1.a 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1.b 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1.1 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1.1.1 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1.1.2 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1.2 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1.2.1 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1.2.2 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1.3 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1.3.1 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1.3.1.12 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1.3.1.13 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1.3.1.14 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1.3.2 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Strona 2 z 2
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Id: 82B2F39D-C06E-4AD0-916E-B648949AA622. podpisany Strona 2
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr Rady Gminy Jaświły z dnia w sprawie projektu WPF na lata 2021-2030
Objaśnienia przyjętych wartości do projektu uchwały w sprawie
Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2021-2030
Wieloletnia Prognoza Finansowa jest dokumentem, który służy do przedstawienia sytuacji finansowej
Gminy na okres, w jakim rozciąga się prognoza długu. Stanowi podstawę do oceny sytuacji finansowej
jednostki w kolejnych latach budżetowych oraz zwiększa przejrzystość polityki finansowej.
Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Jaświły obejmuje swym zakresem lata 2021-2030 z uwagi na
określone w harmonogramach spłaty rat kredytów długoterminowych do roku 2030. Punktem wyjścia do jej
opracowania była analiza wykonania dochodów i wydatków budżetu za lata 2018-2019 oraz przewidywane
wykonanie roku 2020.
Na 2021 rok zaplanowano dochody bieżące w wysokości 20.704.212,75 zł. Wpływy z udziałów gminy
w podatku dochodowym od osób fizycznych na rok 2021 prognozowane przez Ministra Finansów,
Inwestycji i Rozwoju zakładają kwotę 1.487.824 zł i są niższe w stosunku do roku 2020 o 97.573 zł.
Również na podstawie informacji Ministerstwa wprowadzono do budżetu roku 2021 kwotę subwencji
ogólnej dla Gminy w wysokości 9.472.316 zł.
W budżecie na rok 2021 i kolejne lata nie została ujęta dotacja na zwrot części podatku akcyzowego,
która w roku 2020 stanowiła kwotę 1.366.579,80 zł, stąd wpływy z tytułu dotacji i środków przeznaczonych
na cele bieżące są niższe w stosunku do roku 2020.
Na kolejne lata prognozy założono, że wpływy z tytułu dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące
będą wzrastały.
Pozostałe dochody bieżące obejmują głównie wpływy z tytułu podatków i opłat lokalnych. Średnia
cena 1q żyta z ostatnich 11 kwartałów poprzedzających rok budżetowy podana przez Prezesa Głównego
Urzędu Statystycznego wyniosła 58,55 zł i jest wyższa w stosunku do roku 2020 o 0,09 zł. W związku z tym
wpływy z podatku rolnego oparto na przewidywanym wykonaniu 2020 roku.
Dochody uzyskane z podatków i opłat, m.in. podatku od nieruchomości, leśnego, od środków
transportowych, od czynności cywilno - prawnych, od spadków i darowizn założono na poziomie
przewidywanego wykonania roku 2020.
Dochody bieżące obejmują także przyznane gminie dotacje celowe na zadania własne w wysokości
429.000 zł i zlecone w wysokości 5.650.064 zł.
Dochody majątkowe w roku 2021 w wysokości 4.869.320,55 zł pochodzić będą z dotacji na inwestycje
w ramach dofinansowania ze środków Unii Europejskiej, Funduszu Dróg Samorządowych oraz Rządowego
Funduszu Inwestycji Lokalnych. W latach objętych prognozą nie zaplanowano wpływów ze sprzedaży
majątku.
Wydatki bieżące na rok 2021 zostały zaplanowane na poziomie przewidywanego wykonania roku
2020 i wynoszą 20.631.260,19 zł. Uwzględniono podwyżki dla nauczycieli, a wzrost płac w kolejnych
latach zaplanowano na poziomie 6% dla wszystkich grup pracowników.
W ramach wydatków majątkowych Gmina zamierza realizować w roku 2021 inwestycje
wyszczególnione w załączniku nr 3 do projektu uchwały budżetowej na łączną kwotę 5.150.273,11 zł.
Udział środków unijnych w wysokości 3.599.668 zł, do momentu refundacji wydatków, zostanie pokryty
kredytem na wyprzedzające finansowanie w takiej samej wysokości. Przewidziano również dofinansowanie
w wysokości 126.752,55 zł ze środków Funduszu Dróg Samorządowych oraz pozyskanie środków
z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych w wysokości 1.142.900 zł.
Budżet na rok 2021 jest budżetem deficytowym w wysokości 208.000 zł. Z przewidywanego
wykonania roku 2020 wynika, że Gmina Jaświły osiągnie nadwyżkę operacyjną, która zostanie
przeznaczona po stronie rozchodów na zaplanowane w roku 2021 spłaty kredytów długoterminowych
w wysokości 838.530 zł oraz na pokrycie deficytu budżetu. Taka konstrukcja budżetu powoduje, że
nie zachodzi konieczność zaciągania w roku 2021 nowych zobowiązań kredytowych.
Przewidywane zadłużenie gminy na koniec 2021 roku wynosić będzie 4.254.000 zł. Po rozstrzygnięciu
przetargów nakłady inwestycyjne na przewidziane do realizacji zadania mogą ulec zmianie, co może mieć
wpływ na stan zadłużenia gminy.
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Id: 82B2F39D-C06E-4AD0-916E-B648949AA622. podpisany Strona 1
Po stronie rozchodów zaplanowano w roku 2021 kwotę 838.530 zł na spłaty kredytów zaciągniętych
w latach 2012 – 2019, w tym na: sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 559.000 zł oraz spłatę
wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 279.530 zł. Na kolejne lata prognozy kwoty
rozchodów zostały wykazane na podstawie zawartych umów kredytowych.
Z planowanych do pozyskania dochodów i planowanych do realizacji wydatków ogółem na kolejne
lata prognozy wynika, że budżet gminy w tym okresie będzie budżetem nadwyżkowym. Nadwyżki
w poszczególnych latach będą służyć spłacie rat kapitałowych kredytów. Wskaźniki planowanych spłat
zobowiązań nie przekroczą dopuszczalnych limitów spłaty zobowiązań.
Do Wieloletniej Prognozy Finansowej dołączony został wykaz przedsięwzięć, który obejmuje limity
wydatków bieżących, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla
zapewnienia ciągłości działania.
Wójt Gminy
Jan Joka
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Id: 82B2F39D-C06E-4AD0-916E-B648949AA622. podpisany Strona 2

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Jaświły

Wytwarzający/odpowiadający: Jacek Dziekoński

Data wytworzenia: 2020-11-13

Wprowadzający: Jacek Dziekoński

Data modyfikacji: 2020-12-31

Opublikował: Jacek Dziekoński

Data publikacji: 2020-12-31